۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۸۳۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد؛

ضرورت مشخص شدن جایگاه شورا در دین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ضروری است جایگاه شورا در دین با توجه به گستردگی و نفوذشان مشخص شود تا فرصت‌بودن شوراها تثبیت و تحکیم شود و در این صورت این نهاد مردمی می‌تواند به مردم خدمت کند.
حجت الاسلام عابديني
نماينده ولي فقيه در استان قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار با رییس و معاونان شورای عالی استان‌ها و اعضای شورای استان قزوین، گفت: شوراها در سطح کلان و در جزئی‌ترین اجتماعات استانی یک فرصت بی‌نظیر برای خدمت به مردم هستند.

 

وی تصریح کرد: ضروری است جایگاه شورا در دین با توجه به گستردگی و نفوذشان مشخص شود تا  فرصت‌بودن شوراها تثبیت و تحکیم شود و در این صورت این نهاد مردمی می‌تواند به مردم خدمت کند و فعالیتشان همانند بزرگانی چون مدرس، کاشانی و سید جمال‌الدین اسدآبادی با برکت همراه باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انسان‌ها همواره نیازمند مشورت هستند، عنوان کرد: خداوند متعال برای این‌که اهمیت و جایگاه مشورت را نشان دهند به پیامبر گرامی اسلام(ص) دستور می‌دهند که با مردم مشورت کنند؛ البته گرفتن آخرین تصمیم را به پیامبر(ص) واگذار می‌کنند.

 

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که اگر نتیجه مشورت‌ها دستوری خلاف دین باشد، پذیرفتنی نیست، افزود: اکثریتی که غربی‌ها تبلیغ می‌کنند و جاهایی هم اکثریت شیطانی را به وجود می‌آورند تا این‌که بتوانند به اهدافشان برسند، با محوریت خداوند صورت نمی‌گیرد و با دین در تضاد است.

 

وحدت در کنار توحید معنا می‌گیرد

وی با اشاره به این‌که وحدت در جایی می‌تواند خوب و در جایی می‌تواند بد باشد، یادآور شد: بالاتر از وحدتی که همه مردم برای سوزاندن حضرت ابراهیم(ع) متحد شده بودند در تاریخ کم داریم و این وحدت از نقطه‌های تاریک تاریخ است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی به وحدت جبهه کفار در مقابل اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا اشاره و اظهار کرد: امام حسین(ع) با 72 تن از یارانشان به مظلومانه‌ترین شکل از سوی اکثریت به شهادت رسیدند اما نظر این اکثریت خلاف دین و غیرقابل پذیرش است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان داشت: همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند میزان رأی ملت است، در جای دیگر نیز فرمودند اگر همه مردم در یک طرف باشند و حق و اسلام در طرف دیگر من جانب حق را می‌گیرم و این‌گونه نیست که نظر اکثریت و وحدت به هر قیمتی پذیرفتنی باشد.

 

امام جمعه قزوین با تشریح این‌که قرآن کریم زمانی‌که می‌خواهد دعوت به همکاری کند وحدت را محور قرار نمی‌دهد بلکه خداوند و توحید را محور قرار می‌دهد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و با بیان این مطلب وحدت را کنار می‌گذارد و توحید را مورد توجه قرار می‌دهد و اهمیت و ارزش توحید را نشان می‌دهد.

 

این مسؤول با بیان این‌که اگر توحید محور قرار گیرد، وحدت هم ارزشمند خواهد شد، تصریح کرد: اگر توحید نباشد وحدت پذیرفتنی نیست و معنا پیدا نمی‌کند.

 

آن قدری که باید، یاور و لشگر میدانی برای حمایت از فرمایشات رهبری نیست

وی یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه شورا 10 ویژگی کسانی که شرایط مشورت کردن را دارند بیان کرده که همواره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این‌که در نظام دینی و به‌ویژه در مکتب اهل‌بیت(ع) آن چیزی که به هر کاری آبرو می‌دهد ولایت است، افزود: در اصول کافی آمده اگر کسی همه شب‌هایش را نماز بخواند، همه روزهایش را روزه بگیرد، همه مالش را غیر از خمس و زکات در راه خدا بدهد، همه‌ساله به حج برود؛ اما نداند ولی و امامش کیست ذره‌ای ثواب نزد خداوند نخواهد داشت و به مرگ جاهلیت مرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی شورای عالی استان‌ها، این نهاد مردمی می‌تواند ولایت، نماز، قرآن، عبادت، معنویت و بندگی را در کشور توسعه و تبیین کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که آن قدری که باید، یاور و لشگر میدانی برای حمایت از فرمایشات رهبری نیست، افزود: چرا باید ایشان چندین بار بگوید اقتصاد مقاومتی و پس از آن گلایه کنند ما که گفتیم اما نشد؟ در خصوص دانشگاه‌ها ایشان فرمودند من صد بار گفتم کرسی‌های آزاداندیشی جدی گرفته شود و این‌ها نشان می‌دهد در برخی از جاها کوتاهی کرده‌ایم و با بصیرت در خدمت ولی امرمان نبوده‌ایم.

 

شوراها ظرفیت بسیار عظیمی در کشور هستند

در ابتدای این دیدار غلامرضا بصیری‌پور رییس شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها به لحاظ قانونی ظرفیت بسیار عظیمی در کشور هستند و مستقیماً می‌توانند به مجلس طرح و از طریق دولت لایحه بدهند.

 

وی تصریح کرد: شوراها زمانی به پویایی می‌رسند که جایگاه و نقش آن‌ها در مدیریت کشوری مورد توجه قرار گیرد و برای دستیابی به این هدف نیازمند همکاری همه مسؤولان هستیم./955/202/ب2

ارسال نظرات