۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۸۱۳
استاد حوزه علمیه:

اعتقاد به برد برد در مصاف با دشمن برخلاف معارف قرآنی و روایات اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که دشمن با القائات شیطانی اش می خواهد از جمهوری اسلامی، موجودی خنثی بسازد تا الگوی واقعی برای سایر کشورها نباشد، گفت: اعتقاد به برد برد در مصاف با دشمن برخلاف معارف قرآنی و روایات اهل بیت است.
حجت الاسلام سيد حسن ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد پانزدهم که پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی برگزار شد، بیان کرد: کسی که از اعتماد مردم سوء استفاده و عمدا در امانت خیانت کند و دروغ عمدی بگوید و تخلف از وعده کند هر چند نماز بخواند و روزه بگیرد و خیال کند مسلمان است اسلام ابوسفیانی دارد.

 

وی با بیان این که تحقیقا خدا خائنان را دوست ندارد به زندگی اسماعیل بن حزقیل اشاره و اظهار کرد: از صد و  بیست و چهار هزار نبی، سیصد و سه نفرشان رسلند. از سیصد و سه نفر نیز پنج نفرشان حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) اولوالعزم هستند. اسماعیل بن حزقیل از انبیا و مرسلین است. فردی به او گفت این جا بمان برمی گردم. فرد فراموش می کند و بعد از یک سال می آید و اسماعیل را در آن جا می بیند، می پرسد این جا چه می کنی؟ اسماعیل گفت یک سال پیش گفتی بمان من همچنان این جا مانده ام. او عهدش را نشکست.

 

حجت الاسلام ضیایی به بحث عقل عاشق یا معاد پرداخت و گفت: عقل عاشق با عقل حسابگر متفاوت است. عقل حسابگر با گرما، سرما و خستگی سرکار دارد. مؤمن بالفعلی که درجات ایمانی بیشتر می خواهد باید عقل داشته باشد. کسی که عقل معاد یا عاشق را دارد جلب رضایت خدا را می خواهد و کاری به این و آن ندارد. از این رو همه سختی های دنیا را تحمل می کند. مقاوم ترین فرد می شود. چون می بیند همه چیزها در محضر خداست. اوست که قادر است و رسیدگی می کند.

 

حجت الاسلام ضیایی گفت: نبی یعنی نخبه برگزیده که خدا انتخابش کرده و فرستاده تا مبلغ صحیح و امین و آموزش دهنده امین باشد.

 

اعتقاد به برد برد در مصاف با دشمن برخلاف معارف قرآنی و روایات اهل بیت است
وی به بحث عقیدتی پرداخت و بیان کرد: دشمن با القائات شیطانی اش می خواهد از جمهوری اسلامی، موجودی خنثی بسازد تا الگوی واقعی برای سایر کشورها مخصوصا الگو برای کشورهای اسلامی نشود. اعتقاد به برد برد در مصاف با دشمن برخلاف معارف قرآنی و روایات اهل بیت است.

 

استاد حوزه علمیه به دو مبحث روز و تفاوت های آنان پرداخت و گفت: می خواهم دو تا صدهزار بگویم که تفاوتش زمین و قوسین است. مصداق بعضی دولتی ها با پرداخت وام 25 میلیون تومانی در چند روز اخیر بیش از صد هزار خودرو در اختیار مردم قرار دادند. آلودگی صوتی و آلودگی هوا، کمبود مصاف خیابان ها در رفت و آمد ماشین ها، ایجاد بیماری های ریوی، سکته های قلبی عروقی، ناراحتی های پوستی و چشمی ایجاد می کند و همچنین بنزین وارداتی را بیشتر می کند. حال آن که نیاز ضروری جوانان این مملکت کار سریع، مسکن لازم و ازدواج به هنگام است.

 

وی به مبحث دیگر روز اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی با طراحی و ساخت و به کارگیری امکانات موجود این مملکت و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در جاهای مختلف نیازهای ضروری جامعه را برطرف می کند برای ساخت سدهای آبی برای تولید برق آبی، انواع پل ها، تونل ها و قطارهای شهری است.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه افزود: ایران اسلامی موشک و راکت ها را در اختیار لبنانی ها، سوری ها، نوار غزه، کرانه باختری، عراق و یمن قرار می دهد؛ وگرنه صهیونیست جهانی و استکبار جهانی و گروه های سلفی، وهابی و داعش در شهرهای ایران در حال جولان و اغتشاش بودند.

 

وی ادامه داد: برد این موشک ها از حیث متوسط  هزار و پانصد کیلومتر تا دو هزار کیلومتر است. یعنی اسرائیل در فلسطین اشغالی نطق بکشد وجب به وجب اسرائیل شخم زده خواهد شد. این صدهزار کجا و آن صدهزار ماشین کجاست؟ در بحث حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی داخل و خارج از کشور و در بحث صنایع موشکی و دفاعی و هوافضا بازدارنده ی دشمن است.

 

با فضیلت ترین جزء عبادت طلب روزی حلال است
استاد حوزه علمیه به توصیف تقوای عملی پرداخت و گفت: عبادت شرعی هفتاد جزء دارد. با فضیلت ترین جزء آن طلب روزی حلال است. کسی که کسب روزی کند با چک تقلبی، چک برگشتی، چک کارمندی که چیزی در حسابش نیست، یا با احتکار یا غش در معامله یا با کلاهبرداری و کم فروشی حلال نیست. قرض دادن پول به مردم؛ آمریکا با 3 تا 4 درصد سود می گیرد آن وقت 16 یا 25 درصد سود می گیرد. از آمریکا آمریکایی تر می شود.

 

وی با بیان این که بعضی مراجع حرام بودن سود بالا را اعلام کرده اند و همچنین با این که قانون اسلامی و شرعی هم حکم می کند اظهار کرد: ولی حرف به عمل برمی گردد، هر چند طرف بگوید من مسلمانم وقتی عمل نباشد مسلمان صهیونیست صفت می شود. هیچ ربطی به مؤمنان بالفعل و شیعه ی اثنی عشری ندارد.

 

لازمه عقل عاشق ایمان بالفعل است
حجت الاسلام ضیایی به جاهلیت اخری اشاره و بیان کرد: جاهلیت قبل از اسلام جاهلیت اولی است و جاهلیت اخری جاهلیت مدرنیته نامیده می شود. یعنی فرد به خدا و قیامت علم دارد اما عقل معاد ندارد. با این که عقل حسابگر دارد. یکی از راه های جنگ نرم تغییر ایمان و باور مردم است. یعنی علم هست ولی اخلاق عملی نیست، دینداری واقعی و ادب شایسته نیست فقط پول و ازدیاد سرمایه از هر راهی بیاید. ولو با هتک نوامیس مردم، با فاصله طبقاتی بیشتر که همان بحث لیبرالیسم و کاپیتالیسم است.

 

مشکل مردم در آخرالزمان بی عقلی، بی ایمانی و بی اخلاقی است
وی با بیان این که با مطالعه تاریخ عبرت و واقع نگری به دست می آید گفت: از تاریخ عبرت بگیرید ولی در تاریخ گذشتگان نمانید. حال و آینده را نیز بنگر. یعنی واقع بین آینده نگر صحیح باش. رواج بی عقلی، مال و منال و علم و امکانات از هر زمان در آخر الزمان بیشتر است ولی عقل عاشق نیست. فقط عقل حسابگر مادی هست. لازمه عقل عاشق ایمان بالفعل است. در جهان شرق و غرب مشکل علم، امکانات و قدرت وجود ندارد ولی مشکل بی عقلی، بی ایمانی، عدم تدین صحیح، عدم اخلاق شایسته، عدم ادب بایسته سبب این مشکلات کنونی شده است. از وحوش جنگل آمازون، از قبایل آدم خوار آفریقایی و از نجس خواران سیک هندوستان بدتر عمل می کنند. روزی نیست که فحشا، منکرات و کشتار رخ ندهد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اردوغان قبل از انتخابات از امام حسین (ع) گفته بود ولی بعد از انتخاب شدنش با هیأت حاکمه آمریکا، انگلیس و اسرائیل ساخت. این همه انسان مظلوم در ترکیه و سوریه کشته می شوند. افراد فاسق بالفعل در کشورهای اسلامی جرم و جنایت می کنند.

 

وی به بیان علت کشتار زیاد در سوریه اشاره و اظهار کرد: سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت است و آنان می خواهند که سفیانی را آماده کنند. مگر این که خدا نخواهد وگرنه تمام آشوب ها به خاطر این است که این جا سفیانی درست کنند. آنان خود را مسلمان می دانند و قرآن می خوانند ولی ضد قرآن عمل می کنند. آیا قرآن گفته است جنایت و شرارت کن؟ قاچاقچی باش؟ آیا قرآن گفته ذخایر ملی کشورها را بدزدید و بفروشید و پولش را در جیبت خود بگذارید؟

 

حجت الاسلام ضیایی تصریح کرد: کدام رسول یا نبی یا کدام اولوالعزم گفته جهاد نکاحی داریم؟ همان کمونیسم جنسی که در کشورهای شوروی سابق بود و هنوز ادامه دارد و در جاهلیت اولی که پرچم هایی را در سر در خانه هاشان می زدند و این همه بی بندوباری و ولنگاری که غرب از طریق فیلم های هالیوودی، دانسینگ ها ترویج می دهند. برای آنان ازدواج معنایی ندارد مثل منافقین که مدتی با هم هستند و بچه ای به دنیا می آورند که غالبا دزدند و راهشان را می کشند می روند. حالت های خبیث ناامید که اسمش ظاهرا مسعود رجوی است که همه اش جاهلیت مدرنیته و اخری است و هنوز هم ادامه دارد./861/201/ب1

ارسال نظرات