۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۵۱۱
مدیر حوزه علمیه کاشان:

دولت برای عمل به وعده‌های انتخاباتی خود مجبور به انجام توافق هسته‌ای شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که دولتی که قرار است نهایتا هشت سال عمر کند، نمی تواند برای یک کشور به صورت مادام العمر تعیین تکلیف کند، گفت: هشت سال پیش رو بهانه ای مناسب برای دشمن است تا به مناطق حساس ایران دسترسی پیدا کنند.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی از تعهدات ایران در برجام مادام العمر است، اما نهایت عمر یک دولت هشت سال است، گفت: دولتی که قرار است نهایتا هشت سال عمر کند، نمی تواند برای یک کشور به صورت مادام العمر تعیین تکلیف کند.

 

وی افزود: بحث اصلی در برجام رفع نشدن تحریم ها است که در ادامه نیز شاهد مشکلات بسیاری در اجرای برجام خواهیم بود، چرا که آنها حاضر به برداشتن تحریم ها نیستند و دولت نیز به مردم رفع تحریم ها را وعده داده است.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با یادآوری وعده یکصد روزه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، گفت: دولت برای عمل کردن به وعده انتخاباتی خود، تعهداتی را پذیرفت که در حد و اندازه دولت نیست.

 

وی با اشاره به دشواری تغییر ساختار سانتریفیوژها، گفت: ایران اسلامی دیگر قادر به تولید پولوتونیوم که در صنعت برق کاربرد دارد، نخواهد بود و ماهیت آب سنگین اراک نیز از بین خواهد رفت.

 

به گفته وی، 150 کارشناس به صوت دائم به فعالیت هسته ای ایران نظارت خواهند کرد و مطمئنا آنها درخواست نظارت از مراکز نظامی را خواهند داشت که با پاسخ منفی ایران رو به رو خواهند شد.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که 8 سال پیش رو بهانه ای مناسب برای دشمن است تا به مناطق حساس ایران دسترسی پیدا کنند، گفت: در شرایط کنونی شاهد ورود شرکت های انگلیسی و فرانسوی به ایران هستیم که تجربه نشان داده است آنها دلسوز ایران نیستند، بلکه به دنبال دست یابی به منافع خود هستند.

 

جمهوری خواهان معتقدند که ایران با فروش نفت قدرت پیدا می کند

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که تبعات برجام بسیار زیاد خواهد بود و آنها به راحتی انجام تعهدات ایران را تأیید نخواهند کرد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بر انجام همزمان تعهدات ایران و طرف مقابل تأکید داشت، اما این امر محقق نخواهد شد، چرا که طرف مقابل چنین تعهدی را نداده است.

 

وی با تأکید بر این که بسیاری از تحریم ها بعد از هشت سال برداشته خواهد شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود طرف مقابل در مذاکرات باید تعهد کتی بدهد تا ضمانتی برای اجرای تعهدات شان باشد.

 

به گفته وی، جمهوری خواهان آمریکا به توافق برجام معترض هستند، چرا که آنها به فروش نفت ایران و فعالیت هسته ای ایران انتقاد دارند و معتقد هستند که ایران با فروش نفت قدرت پیدا می کند.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که آمریکا با تغییر رییس جمهور خود می تواند به تعهداتش عمل نکند، اما این امکان برای ایران وجود ندارد، افزود: این موارد از ابهامات اساسی برجام است.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با درایت خود نسبت به موضوع هسته ای نامه ای را به رییس جمهور ارسال کرد، گفت: وظیفه ما حمایت است تا دولت با سرافرازی خود بتواند در این نرمش قهرمانانه به سربلندی بیشتری برسد و به مملکت آسیبی وارد نشود./1307/302/ب1

ارسال نظرات