۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۲۷۰

خطیبان جمعه عراق از عملکرد دولت در حل مشکلات کشور به شدت انتقاد کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته خواستار حل مشکلات مردم در این کشور شده و تاکید کردند که وحدت از شرایط مبارزه با تروریسم است.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خطاب به مسؤولان، سیاستمداران و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: همه مسؤولان باید گوش به فرمان و توصیه‎های مراجع تقلید بدهند و خواسته‎های آنان را هرچه سریعتر برآورده کنند.


وی یک از توصیه‎های مراجع تقلید را تغییر رویکرد اقتصادی عراق دانست و افزود: دولت باید سیاست اقتصادی خود را از سمت نفت و تولیدات نفتی به سمت صنایع دیگر مانند کشاورزی تغییر دهد.


حجت الاسلام الیاسری هزینه‎های پرداختی به شرکت‎های خارجی برای استخراج نفت را بسیار گران توصیف و خاطرنشان ساخت: در سیاست‎های نفتی و شیوه استخراج نفت باید تجدید نظر کرده و هزینه‎ها کاهش یابد.


امام جمعه ناصریه خواستار رسیدگی به مشکلات مردم شد


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه شهر ناصریه عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، به انتقاد از دستگاه‎های دولتی پرداخت و گفت: برخی از اداره و نهادهای دولتی درپی حل مشکلات و برآورده کردن خواسته‎‎های مردم نیستند.


خطیب جمعه ناصریه از حکومت‎های محلی دعوت کرد که با تصویب و اجرای قانون‎های کارگروهی را برای حل مشکلات مردم ایجاد کنند.


وی همچنین خواستار اطلاع حکومت مرکزی از مشکلات مردم شد و تصریح کرد: مسؤولان عراقی با حضور در میان مردم و خیابان‎ها مشکلات و خواسته‎های مردم را از نزدیک ببینند و درک کنند تا بخوبی بتوانند درپی حل این مشکلات بربیایند.


خطیب جمعه کوفه حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد


حجت الاسلام علی طالقانی، خطیب جمعه شهر کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه در استان نجف اشرف برگزار شد، به بررسی مشکلات و مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت: خواسته‎های مردم باید در راستای مصالح ملی باشد.


وی از اندیشمندان و متفکران دعوت کرد که کتاب (حب الذات وتأثیره على السلوک الانسانی) نوشته شهید صدر ثانی را مورد مطالعه قرار دهند و افزود: خواسته‎های مردم با اجرای طرح اصلاحات به سادگی برآورده می‎شود.


خطیب جمعه کوفه حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد و خواستار اتحاد مسلمانان جهان شد.


خطیب جمعه الخضراء مبارزه نظامی را در کنار اصلاحات سیاسی و اقتصادی ضروری خواند


حجت الاسلام سید حسین المرعبی، خطیب جمعه شهر الخضراء در استان بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الازهراء برگزار شد، با اشاره به پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح و بسیج مردمی بر جریان تروریستی داعش گفت: مجاهدان با تلاش مضاعف سایر منطقه‎ها را به یاری خداوند می‎توانند از لوث تروریسم پاکسازی کنند.


وی جنگ در عراق را فراتر از یک عملیات نظامی دانست و تصریح کرد:  مبارزه نظامی به تنهایی برای حل مشکلات عراق کفایت نمی‎کند بلکه مبارزه نظامی باید در کنار اصلاحات سیاسی، اقتصادی و ملی باشد.


حجت الاسلام المرعبی خواستار حفظ اتحاد مردم عراق در برابر تروریسم و دشمنان خارجی شد و خاطرنشان کرد: مردم در هر شهر باید به وظایف خود در مبارزه با تروریسم عمل و مسؤولان نیز شرایط بازگشت آوارگان به شهر و مناطق خود را فراهم کنند./994/ب912/د

ارسال نظرات