۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۲۲۳۶

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ سروری برترین موذن دانشجوی کشور شد، امکانات سامانه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، تجلیل از 114 نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه، اهدا لوح میزبانی دوره بعد جشنواره در مراسم اختتامیه به دانشگاه فرهنگیان، دست یافتند «رفیعی و فردفانی» به مقام نخست قرائت و حفظ کل قرآن جشنواره دانشجویان از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رشته اذان سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، طی یک مرحله برگزار شد و هیات داوران نفرات اول تا سوم را معرفی کردند.


براساس این گزارش ، در رشته اذان عباس سروری، فریبرز اسکندری و مصطفی فلاح به ترتیب رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

 

 

امکانات سامانه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

 

نتایج سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امسال به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود، به صورت آنلاین اعلام شد.

 

بر همین اساس در زمان برگزاری رقابت‌های بخش شفاهی تمهیدات لازم برای اجرای داوری مسابقات از طریق سامانه فراهم شده است که داوران به صورت آنلاین نمره قضاوت خود را در سامانه درج نمودند .

 

تمامی فرآیند‌های اطلاع ‌رسانی، ثبت نام قرآن پژوهان بر اساس سهمیه‌ها و منتخبین دستگاه‌‌‌‌‌‌ها، ایجاد پروفایل اختصاصی کاربران، تشکیل دبیرخانه مسابقات، اجرای آنلاین داوری مسابقات در بخش‌های مختلف و بخش شفاهی در زمان برگزاری با توجه به آیین نامه داوری و اعلام نتایج به قرآن پژوه از امکانات سامانه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان است.

 

همچنین از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده این است که برای اطلاع‌رسانی به قرآن پژوهان سامانه‌های ارسال پیامک کوتاه، پست الکترونیک و پیام سیستمی راه‌اندازی شده است که از طریق اطلاعیه‌های اختصاصی و گروهی به کاربران ارسال شد.

 

همچنین از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای برگزاری این مسابقات اطلاع‌رسانی مسابقات در فضای مجازی است که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی کانال تلگرام و اینستاگرام و گوگل گروپ اشاره کرد.

 

تجلیل از 114 نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه

 

روح الله شفیعی ، مسئول کمیته اجرایی و روابط عمومی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفتگو با ستاد خبری این دوره جشنواره با اشاره به اینکه کمیته اجرایی در 4 حوزه ماموریتی به انجام ماموریت ها پرداخت ، اظهارداشت : در زمینه فوق برنامه ها در دو طیف برنامه هایی پیش بینی و طراحی شد.

 

وی اضافه کرد : بخشی از برنامه های فوق برنامه اعم از قم گردی ، بازدید از موزه حرم حضرت معصومه (س) و بازدید از کارگاه ساخت ضریح حرمین عسکریین به صورت اختیاری برنامهریزی شد تا علاقه مندان بتوانند با ثبت نام از این برنامه ها استفادذه کنند.

 

شفیعی با اشاره به اینکه بخشی از فوق برنامه ها نیز بصورت همگانی طراحی شد ، افزود : مراسم غبارروبی حرم حضرت معصومه (س) که شب گذشته برگزار شد ، زیارت مسجد مقدس جمکران که فردا شب برگزار می شود و دیدار با آیت الله جوادی آملی که ظهر فردا برگزار می شود ، از جمله این برنامه ها بود.

 

مسئول کمیته اجرایی و روابط عمومی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری در حاشیه برگزاری این دوره از جشنواره تصریح کرد : این نمایشگاه با هدف عرضه محصولات فرهنگی ، هنری و نرم افزاری متناسب با نیاز دانشجویان و جوانان قرآنی با حضور نهادها و موسسات قرآنی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری محافل قرآنی در شهر مقدس قم از دیگر برنامه های این کمیته بود ، افزود : این محافل با حضور قاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، استاد سید جواد حسینی، حافظان و گروه های تواشیح استانی قم سه شنبه 19 آبان در مسجد جمکران ، شب گذشته 20 آبان در امامزاده ابراهیم (ع) و صبح روز گذشته در یکی از مناطق استان برگزار شد که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد.

 

شفیعی با اشاره به روند اجرایی برگزاری جشنواره بویژه مراسم های افتتاحیه و اختتامیه تصریح کرد : بهترین سالن استان قم و یکی از بهترنی سالن های کشور برای برگزاری مسابقات انتخاب شد تا در این زمینه مکانی متناسب و در شان قرآن برگزیده شود که مورد رضایت شرکت کنندگان و حضار قرار گرفت.

 

مسئول کمیته اجرایی و روابط عمومی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه گفت : حضور خادمان حرم حضزرت معصومه (س) و مسجد جمکران در این مراسم و همچنین تلاوت یکی از برترین قاریان کشور در این مراسم و اجرای برنامه توسط گروه تواشیح میعاد رتبه نخست مسابقات سراسری تواشیح امسال مورد توجه و استقبال علاقه مندان قرآنی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای مراسم اختتامیه این دوره افزود : بخش اعظمی از مراسم اختتامیه به اهدای جوایز اختصاص خواهد یافت و از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمنی محمدی ، نماینده ولی فقیه و

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ، رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها ، آیت الله دکتر عابدی ، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس ستاد برگزاری جشنواره و دکتر علی اصغر شعاعی ، دبیر جشنواره بهره خواهیم برد.

 

شفیعی با اشاره به اینکه در هر رشته نفرات اول تا سوم به عنوان نفرات برتر تجلیل خواهند شد ، گفت : در مجموع 114 نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

 

مسئول کمیته اجرایی و روابط عمومی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به فعالیت های این کمیته در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی تصریح کرد : از چندین هفته قبل با رسانه های قم و صداوسیمای استان برای پوشش رسانه ای جشنواره دعوت شد و چندین نفر از شرکت کنندگان بصورت حضوری و یا غیرحضوری در رایدو تلویزیون قم حضور یافتند.

 

 

اهدا لوح میزبانی دوره بعد جشنواره در مراسم اختتامیه به دانشگاه فرهنگیان

 

دکتر علی اصغر شعاعی ، دبیر سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفتگو با ستاد خبری این دوره با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با حضور نمایندگان منتخب نهادهای دانشگاهی ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی ، پیام نور ، فرهنگیان و فنی و حرفه ای برگزار شد ، اظهارداشت : این جشنواره در 6 بخش کتبی ، شفاهی ، پژوهشی ، فناوری ، هنری و ادبی از 19 تا 21 آبان ماه در مدرسه علمیه امام موسی الکاظم (ع) با حضور بهترین داوران و اساتید قرآنی کشور برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره در مجموع 440 نفر از نخبگان قرآنی دانشگاهی حضور یافتند ، افزود : 117 نفر در بخش کتبی ، 266 نفر در بخش شفاهی و 54 نفر در بخش های هنری ، پژوهشی ، فناوری و ادبی به رقابت پرداختند.

 

شعاعی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در عصر امروز 21 آبان ماه افزود : این مراسم با حضور مسئولان نهادهای دانشگاهی و برخی از علما از جمله ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، آیت الله دکتر احمد عابدی ، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس ستاد برگزاری جشنواره و حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها برگزار می شود.

 

دبیر سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اضافه کرد : در این مراسم در هر رشته به 3 نفر از برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد که در مجموع 31 رشته است.

 

وی با اشاره به ویژگی های برگزاری این دوره جشنواره تصریح کرد : یکی از ویژگی های این دوره برگزاری دوره آموزشی دو ساعته توسط هیات داوران با حضور متسابقان و جامعه قرآنی در محل سالن مسابقات در دو بخش خواهران و برادران است که ساعت 14 امروز پنجشنبه 21 آبان ماه برگزار شد.

 

شعاعی با اشاره به دیگر ویژگی های این دوره جشنواره گفت : افزایش 10دردص مبلغ جوایز این دوره جشنواره ، صدور بیانیه شرکت کنندگان و همچنین اهدای لوح میزبانی دوره بعد به دانشگاه فرهنگیان از دیگر ویژگی های برگزاری این دوره جشنواره است.

 

دبیر سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اضافه کرد : نفرات برتر رشته های حفظ کل و قرائت این دوره به مسابقات بین المللی دانشجویان جهان اسلام که در سال 95 در کشور عزیزمان برگزار می شود ، اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دیگر این جشنواره فضای معنوی حاکم براستان قم بود ، افزود : وجود مراکز علمی ، فرهنگی و مذهبی بویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س) فضای معنوی بسیار روح بخشی را به فضای مسابقات بخشیده بود که بسیاری از شرکت کنندگان مراسم معنوی غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حاشیه برگزاری این جشنواره را بهترین خاطره خود بر شمردند.

 

دست یافتند «رفیعی و فردفانی» به مقام نخست قرائت و حفظ کل قرآن جشنواره دانشجویان

 

مرحله فینال سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با معرفی نفرات برتر در رشته های حفظ و قرائت به پایان رسید.

 

براساس این گزارش ، در رشته قرائت ؛ حسین رفیعی ، مهدی غلام نژاد و سعید پرویزی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

 

گفتنی است ، در رشته حفظ کل ؛ مجتبی فردفانی ، رضا نژاد تبریزی و علیرضا سامری به ترتیب اول تا سوم شدند./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات