۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۰۵۹
مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا:

حجاب یکی از ابزارهای تقویت عفاف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا با بیان این که حجاب یکی از ابزارهای ایجاد عفاف در جامعه است، گفت: ما نباید از حجاب به تنهایی انتظار داشته باشیم که جامعه را عفیف کند بلکه عوامل دیگری هم مانند کنترل نگاه و غیرت دخیل هستند.
حجت الاسلام بياتي مدير موسسه عفاف و حجاب طهورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا، امشب در افتتاحیه پنجمین دوره تربیت مربی و دانش آموختگی عفاف و حجاب که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکرم به خاطر این که به ما این توفیق را داد که در این مسیر فعالیت کنیم و ما با این نگاه وارد بحث عفاف و حجاب شدیم.


وی افزود: در فضای حوزه آن چیزی که به گردنش هست این است که خداوند در دستورات دینی خودش آیا طرحی برای اجرا کردن مسأله عفاف و حجاب ارائه داده یا خیر و این را باید حوزه به دنبالش برود؛ این مؤسسه به دنبال کشف شیوه برخورد با بحث حجاب و عفاف با استفاده از آیات و روایات است.


حجت الاسلام بیاتی خاطرنشان کرد: سردار زاهدیان این لطف را به ما داشتند و انگیزه‌ای به ما دادند تا در این مسیر گام برداریم و مجموعه آقای داوود آبادی در صدا و سیما و دیگر نهادها که در زمینه شناسایی مشکلات فرهنگ حجاب و عفاف وجود دارد به ما کمک کرده‌اند.


وی یادآور شد: یکی از اشتباهات راهبردی که کشف کردیم این بوده که موضوع را اشتباهی گرفتیم؛ زیرا هدف حجاب نیست بلکه حجاب ابزار است برای رسیدن به عفاف؛ تا انسان‌ها به قدرت کنترل نفس و خود کنترلی برسند.


مدیر مؤسسه طهورا گفت: اگر بخواهد مسیری باز شود و راه گشا باشد باید از زبان قرآن نگاه کنیم و این موضوع در درسنامه مؤسسه طهورا دنبال شده است که عفاف و حجاب را به نحوی آورده و ترجمه کرده است که حجاب قد بلندترین نماد عفاف است ولی ما نباید توقع داشته باشیم که حجاب به تنهایی بتواند مسأله عفاف را در جامعه اجرا کند و تا وقتی این انتظار را از حجاب داشته باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.


وی افزود: این مؤسسه عوامل مرتبط و ابزارهای تحقق دهنده عفاف را شناسایی کرده است و ان شاء الله خدا به ما توفیق بدهد از زمینه سازان ظهور باشیم./843/پ202/ف

ارسال نظرات