۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۲۰۴۶
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

طلاب با الگوگیری از امام راحل و رهبر انقلاب می‌توانند عالمی مهذب و بصیر شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: طلاب علوم دینی باید الگویی همانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب را پیش‌روی خودشان قرار دهند تا بتوانند یک عالم مهذب، مخلص و بصیر انقلابی شوند.
حجت الاسلام غفوري

حجت الاسلام حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران در حاشیه همایش طلاب جدید الورود مدارس علمیه استان تهران با عنوان «میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش خانواده‌ها و اساتید مدارس علمیه در پیشرفت و موفقیت طلاب در همه عرصه‌های علم آموزی، گفت: جایگاه خانواده و ارتباط آنان با مدارس علمیه امر بسیار مهمی است که منجر به موفقیت‌ طلاب در زمینه‌های علم آموزی و عرصه تبلیغ می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های حوزه علمیه تهران ارتباط  مدیران و اساتید مدارس با اولیای طلاب است تا با همکاری یکدیگر نقش موثر و مناسبی را در زمینه آموزشی، تهذیب، اخلاق و تربیتی طلاب داشته باشند در چنین صورتی توفیقات بسیار زیادی حاصل می‌شود.

 

حجت الاسلام غفوری با اشاره به همایش «میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی»، بیان داشت: همایشی که ما امروز برگزار کردیم نمادی از حضور طلاب و اولیای معزز بود تا سبب آشنایی و نحوه ارتباط گیری سازنده بین اولیا و طلاب ‌شود تا اولیا بتوانند در این مسیر نورانی به فرزندانشان کمک کنند.

 

وی با اشاره به دلیل اینکه برگزاری این مراسم در جوار مرقد پاک امام راحل بود، گفت: این برنامه را در جوار مقبره امام راحل برگزار کردیم تا طلاب الگوی خودشان را در همه مراحل زندگی بشناسند چرا که اگر طلاب علوم دینی الگویی همانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب را پیش‌روی خودشان قرار دهند می‌توانند یک عالم مهذب، مخلص و بصیر انقلابی شوند.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر الگوگیری طلاب درست انجام نشود هرگز نخواهند توانست در مسیر خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) قدمی بردارند و این مراسم میثاقی بود با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تا زمینه‎ای باشد برای الگو گیری درست طلاب در تمام مراحل زندگی تا بتوانند به اهداف الهی خود برسند./813/302/ب2

ارسال نظرات