۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۰۰۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه خراسان رضوی، تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم حضرت زینب در مشهد و تجلیل امام جمعه مشهد از رسانه استانی عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار مسئولان بسیج رسانه کشور و استان به بیان جایگاه مهم رسانه با استناد به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: رسانه ملی، صدای انقلاب، نظام و کشور است و ما فعالان این عرصه، سربازان جنگ نرم هستیم. اگر دفاع نکنیم، خسران کردیم.


نصر پور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ مایه اصلی هویت همه ملت ها به ویژه ملت ماست، مهمترین دغدغه اصحاب رسانه باید امور فرهنگی باشد و بهترین سرمایه برای ما رهنمودهای ایشان است.


وی با تشریح کانالهای نفوذ دشمن در افکار عمومی از جمله فضاهای مجازی با هدف استحاله خانواده، ارزشهای نظام و همچنین تبیین اهمیت مدیریت این پهنه تصریح کرد: یقیناً قوت این نظام در حاکمیت فرهنگ غنی دین مبین اسلام است و هراس دشمن بیش از هر موضوع، معطوف به این مقوله است.


مدیر کل صدا و سیمای رسانه استانی با تأکید بر این مهم که برنامه های ما به عنوان « دانشگاه عمومی » به تعبیر امام راحل، باید متناسب با نیاز تمامی اقشار جامعه باشد، اذعان کرد: امروز کار در حوزه رسانه، روحیه ای جهادی می طلبد.


نصر پور دراولویت نبودن موضوع فرهنگ، نا هماهنگیها، پراکنده کاری و روز مره گی در عرصه رسانه را از جمله آسیبهایی جدی دانست و افزود: رسانه استانی از هر تلاش و تولید محصولات فرهنگی در راستای پاسداشت ارزشها نظام به طور مستقل یا مشارکتی استقبال می کند و بهره مندی از ظرفیت های قوی فرهنگی استان در دستور کار است.


در این دیدار رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز با ابراز خرسندی از اهتمام صدا و سیمای خراسان رضوی نسبت به ضرورت اقدامات فرهنگی مؤثر گفت: انقلاب ما انقلاب رسانه بود و اطلاع رسانی مثبت و مؤثر، خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمن در فضاهای مجازی در اولویت کار فعالان بسیج رسانه است.


بصیری افزود: استان خراسان رضوی دارای ظرفیت های عظیم فرهنگی است که امید است بهره برداری مناسب از این ظرفیت شود.


برگزاری نشست مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه خراسان رضوی

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شریفزاده، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی با ذکر روایتی به اهمیت مسائل تربیتی و فرهنگی در حوزه پرداخت و اظهار داشت: طلبه برای پیشرفت به دو چیز نیازمنداست که عبارت است از تحصیل و تهذیب و هر یک از این دو مورد که با مشکل مواجه شود طلبه توفیق چندانی در کسب معارف دینی نخواهد داشت.

 

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان در ادامه گفت: وظیفه سنگینی برعهده مسئولین فرهنگی مدارس گذاشته شده و آن رشد شخصیت طلاب از جهات مسائل اخلاقی و تربیتی است و مسئول فرهنگی در مدارس کسی است که متولی امور تربیتی و اخلاقی تربیتی طلاب است.


حجت الاسلام شریفزاده در ادامه با بیان فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل تهذیبی و تربیتی پرداخت و اظهار داشت از جمله کارهایی که باید به آن توجه نمود موضوع توجه طلاب به قرآن کریم و اعمال عبادی از جمله نافله شب است.


البته در کنار مسائل تربیتی و اخلاقی از مسائلی که مربوط به جسم طلاب است نیز نباید غفلت نمود.


در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولین فرهنگی مدارس فعالیت‌های فرهنگی خود را بیان نموده و پیشنهاداتی در خصوص مسائل فرهنگی مدارس ارائه دادند.

 

دیدار مدیر کل رسانه استانی از خانواده شهید علی اکبر بزازان

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی به همراه مسئولان بسیج رسانه کشور و استان با خانواده یکی از شهیدان رسانه ملی، شهید بزازان، دیدار کردند.


در این دیدار مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: همسران شهدا و فرزندان عزیز آنها، بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت اند که یاد آنان اشاعه ارزشهای ایثار و پایداری در جامعه محسوب می شوند. از این رو احترام به خانواده شاهد و ارتباط و تعامل با آنها اقدامی فرهنگی و ارزشمند است.


نصر پور افزود: اشاعه ارزشهای معنوی و اخلاقی با شمیم عطر شهدا، تأثیر شگرفی در اخلاق و رفتار مردم به ویژه نسل جوان دارد و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به دنبال دارد.


نصر پور تصریح کرد: ما از خانواده های معظم شهدا همواره درس دینداری، مقاومت، ایستادگی، فداکاری و حمایت از ولی فقیه را آموخته و برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم روحیه می گیریم.


بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور هم در سخنانی تکریم، احترام و سرکشی از خانواده معظم شهدا را از بهترین معروف ها و عبادات بر شمرد و گفت: همه مردم ما و مسئولین باید قدر دان خانواده شهدا باشند.


وی افزود: خاندان معزز شهدا انسان های متدین و قانع هستند که با حد اقل توقع بیشترین خدمت را به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند.


شهید بزازان کارمند واحد خبر صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی بود که به عنوان بسیجی عازم جبهه شد. وی بر اثر اصابت ترکش خمپاره در سال 65 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد


تجلیل امام جمعه مشهد از رسانه استانی خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس با ارسال نامه ای به مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از فعالیت های رسانه ملی در ترویج و نشر مراسم حسینی (ع) و اهتمام شایسته مدیر کل و همکاران مرکز در توسعه و نشر ارزش های دینی و ولایی تقدیر و تشکر کرد.


امام جمعه مشهد در این نامه همچنین اظهار امیدواری کرده است که با انتصاب ایشان، لغزش ها و خدشه هایی که احیاناً ممکن است در برنامه های مختلف پیش آید رسانه از آن مصون شده و از یک حرکت چشمگیر ولایی برخوردار باشد.


پیکر دو شهید مدافع حرم حضرت زینب در مشهد مقدس تشییع شد

همزمان با ایام ماه محرم پیکر دو شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) صبح امروز با حضور مسئولین، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و مردم شهیدپرور مشهد مقدس از مقابل مهدیه به سمت حرم مطهر امام هشتم شیعیان تشییع و پس از طواف در بارگاه ملکوتی این امام همام در گلزار شهدای «بهشت رضا» مشهد به خاک سپرده شدند.


در این مراسم باشکوه که پیکر شهیدان سید علی عالمی و علی رحیمی بر دستان آحاد مردم شهیدپرور مشهد مقدس تشییع و تا گلزار شهدای بهشت رضا مشهد مقدس بدرقه شد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی مشهد، مسئولین بنیاد و فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان رضوی نیز حضور داشتند.


تشییع کنندگان حاضر در این مراسم با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل تنفر خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دادند.


لازم به ذکر است شهیدان سیدعلی عالمی و علی رحیمی از شهدای حرم فاطمی بودند که قریب به دو هفته پیش در منطقه حومه دمشق سوریه پس از جهاد دلیرانه در مقابل دشمن تکفیری به شهادت رسیدند.

ادامه دادن راه شهدا در پیروی از رهبر معظم انقلاب است.


برگزاری یادواره شهدای روستای کاهه از توابع شهرستان خلیل‌آباد


یادواره شهدای روستای کاهه از توابع شهرستان خلیل‌آباد با حضور گسترده مسئولین، خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مردم شهیدپرور این روستا برگزار شد.


در این یادواره که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خلیل‌آباد برگزار شد، حجت الاسلام علی محمد ناهیدی امام جمعه،مجتبی شاکری فرماندار، جواد زارع‌پور رئیس بنیاد و نیرو‌های نظامی و انتظامی این شهرستان حضور داشتند.


در این یادواره امام جمعه خلیل‌آباد عنوان کرد: امروز دشمن دسیسه کرده است تا انقلاب و نظام اسلامی را تضعیف کند و بسیار اهمیت دارد که بصیر و آگاه باشیم و در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.


وی با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا در راستای پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب است، افزود: دشمن امروز در تلاش است تا با نفوذ در فرهنگ باورها و اعتقادات مردم را سست و ضعیف کند و لازم است تا در این شرایط به تقویت فرهنگ دینی خود بپردازیم.


تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران این روستا و تجدید پیمان با شهدای افتخارآفرین و حماسه‌ساز ایران اسلامی پایان بخش این یادواره معنوی بود./930/203/ب1

ارسال نظرات