۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۹۹۰
معاون حقوقی رییس جمهور:

عربستان سعودی در پیگیری فاجعه منا حاضر به همکاری نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که عربستان سعودی در پیگیری فاجعه منا حاضر به همکاری نیست، گفت: در موضوع حادثه منا، وزارت امور خارجه حادثه منا را به طور دقیق پیگیری می کند.
الهام امين زاده معاون حقوقي رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور در حاشیه  بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در جمع خبرنگاران در رابطه با پیگیری های حادثه منا از لحاظ حقوقی گفت: از لحاظ حقوقی با موضوع حادثه منا هیأتی تشکیل شد و افراد گزارش های مورد نظر خودشان را ارائه کردند و معاونت حقوقی رییس جمهور نیز به وزارت کشور گزارش خود را تقدیم کرد.

 

وزارت امور خارجه  فاجعه منا را به طور دقیق  پیگیری می کند
معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که عربستان سعودی در پیگیری فاجعه منا حاضر به همکاری نیست، گفت: در موضوع حادثه منا، وزارت امور خارجه حادثه منا را به طور دقیق  پیگیری می کند.

 

امین زاده با بیان این که اصلاحات قوانین برای امنیت سرمایه گذاری بعد از تحریم ها وجود داردٰ گفت: بعضی از قوانین مربوط به دوران تحریم است و در این راستا ایران اسلامی بعد از تحریم ها باید قوانین جدیدی را تهیه کند.

 

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که در دوران تحریم، قوانینی وضع شده بود که در آن ممنوع بودن رابطه اقتصادی با کشورهایی وجود داشت، گفت: اگر همان کشورها بخواهند دوباره با ایران ارتباط برقرار کنند و تحریم ها به تدریج برداشته شود ما هم در قوانین خود تجدید نظر می کنیم تا فضای بازتری ایجاد شود.

 
امین زاده با بیان این که ‌گاهی اوقات برخی رسانه ها به محلی برای فعالیت های سیاسی تبدیل می شوند، گفت: امروزه در کشور به دلیل نبود احزاب، رسانه ها نقش احزاب را ایفا می‌کنند.

 

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که رسانه ها در کشور نباید سخنگوی یک دسته یا حزب باشند، گفت: امروز رسانه ها باید اصل بی طرفی را دنبال کنند و آحاد مردم نیز باید به دنبال رسانه های بی طرف باشند.

 

امین زاده در ادامه مطبوعات را محلی برای ارائه تفکرات، اخبار و نظرات دانست و خاطر نشان کرد: امروز مطبوعات در کشور باید حقوق شهروندی و احترام به مردم  را به خوبی رعایت کنند./842/پ202/ج

ارسال نظرات