۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۸۷۲
رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا:

هدف شبکه های مجازی هتک حیثیت، افشای حریم خصوصی و شیوع روابط ناسالم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا گفت: اگر خواسته باشیم از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم باید علمی و هوشمندانه از آن استفاده کرد، چون هدف این شبکه ها و شکل‌گیری آن ها هتک حیثیت، افشای حریم خصوصی و شیوع روابط ناسالم است.
رئيس فتا فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سرهنگ علی اعتمادی، رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه به بررسی اسیب های اینترنت و شبکه های اجتماعی پرداخت.


سرهنگ علی اعتمادی با توجه به تعریف اینترنت که مخزن اطلاعات خوب و بد، زشت و زیبا و اخلاقی و غیر اخلاقی بودن است، تصریح کرد: ماهیت اینترنت شیطانی و وسوسه انگیز است.


وی خاطرنشان کرد: اینترنت فضای شناختی و اجتماعی است چون در اختیار همگان قرار گرفته است.


رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا افزود: بعضی از روانشناسان در علوم روانشناسی فضای شناختی اینترنت را این‌گونه تعریف کرده اند که شناخت یعنی درونی سازی مطلب و این بدین معناست که اینترنت ارتباط مستقیم داده با فکر است.


سرهنگ اعتمادی ادامه داد: اینترنت کارکردهای منفی دارد و این سلطه فرهنگی کاملا یک طرفه است چون پدیده های فرهنگی را با علم روز به ما ارائه می‌دهد.


وی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت زمینه اخلاق و فرهنگ انسانی می باشند چون اخلاق و سلامت همه را در نظر گرفته است.


رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا تصریح کرد: فضای اینترنت همیشه بد نیست بلکه علاوه بر استفاده بهینه از این فضا گاهی نوعی تهدید است 


وی عنوان کرد: ناملموس بودن فضای اینترنت، بدون مرز بودن، جذابیت، تنوع، رایگان بودن و جست وجو پذیری آسان از جمله آسیب‌های اینترنت و فضای مجازی است.


تهدیدات شبکه های اجتماعی و اینترنت

رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا در ادامه گفت: جعل هویت، سرقت اطلاعات شخصی، ویروس‌ها و شناسایی افراد ارزشمند، گسترش مفاسد اخلاقی، عادی شدن آن، نشت داده‌ها و انتشار اطلاعات بدون حیطه‌بندی از تهدیدات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است.


وی خاطرنشان کرد با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بیشترین افرادی که به فضای سایبر مراجعه می‌کنند و درگیر شبکه‌های اجتماعی می شوند خودشان را بزرگتر از آن چه که هستند جلوه می‌دهند.


سرهنگ اعتمادی خطاب به طلاب جوان، افزود: اگر خواسته باشیم از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم باید علمی و هوشمندانه از آن استفاده کرد، چون هدف این شبکه ها و شکل‌گیری آن ها هتک حیثیت، افشای حریم خصوصی و شیوع روابط ناسالم است.


وی تصریح کرد: سرور اصلی فعالیت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ،توییتر و امثال اینها در آمریکاست که سازمان جاسوسی امریکا اول پیام ها را رصد و بعد تحویل مخاطب می دهند.

 

رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا در ادامه به کلاهبرداری فیشینگ اشاره کرد و افزود: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.


وی گفت: کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیامها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی است وارد می‌کنند.


رییس اداره تشخیص و پیشگیری از پلیس فتا در پایان رعایت مسائل امنیتی در شبکه‌های مجازی و اینترنت را از ضروریات دانست و افزود : آگاهی بخشی و آگاه کردن مردم از طریق همه امکانات موجود و فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است.
/859/202/ب2

ارسال نظرات