۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۸۴۷
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

کوچکترین اعتماد به دشمن آثار مخرب در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ آمریکا در کشور گفت: غیر قابل اعتماد بودن آمریکا مسأله‌ای ساده و گذرایی نیست و این مسأله حاصل یک قرن تجربه است و در ارتباط با دشمن باید با بصیرت و احتیاط کامل برخورد کرد و نباید کوچک‌ترین اعتماد و اطمینانی به دشمن داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی در مراسم هیأت فداییان ولایت که در مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین علت‌های ماندگاری حادثه عاشورا در تاریخ پرداخت و گفت: برای این که حادثه کربلا درتاریخ محو شود، دشمنان اهل بیت(ع) توطئه‌های بسیاری برنامه ریزی کرده بودند؛ چندین بار مرقد امام حسین(ع) را تخریب  کردند و همچنین حکومت بنی امیه و بنی عباس با تحریف تاریخ و تاریخ سازی‌ها دروغین قصد داشتند که یاد نهضت امام حسین(ع) را میان ببرند، اما واقعه کربلا در تاریخ ماندگار و جاویدان شده است.

 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: اراده خداوند بر این مسأله تعلق گرفته است که یاد و خاطره این حادثه در تاریخ جاویدان باشد و این مسأله به جهت ویژگیهای خاصی که در این حادثه وجود دارد سبب شده است که حادثه کربلا درتاریخ محو نشود و در هر زمان عبرتی برای مردم هر زمان باشد.
 
وی با بیان این که هر فعالیتی که با نیت پاک و خالص انجام شود در تاریخ ماندگارتر خواهد شد، گفت: امام حسین(ع)  هیچ زمانی به دنبال افزودن تعداد سپاه خویش نبوده است، در جبهه حق کوچک‌ترین ناپاکی وجود نداشته است، در سپاه سیدالشهدا(ع) افراد بی‌بصیرت، نانوان در برابر هجمه‌های شیطان و سست اراده وجود نداشته است و اصحاب ایشان با اخلاص‌ترین و با ایمان‌ترین مردم آن دوران بوده‌اند.
 
رییس جامعة المصطفی با بیان این که عظمت حادثه کربلا یکی از علت‌های ماندگاری این واقعه در تاریخ است، افزود: بزرگ‌ترین ظلم و ستم به اهل بیت (ع) و یاران آنها در این حادثه روی داده است و با شکوه‌ترین جلوه ایثار و مقاومت از از سوی اصحاب امام حسین(ع) انجام شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ابراز کرد: سومین علت ماندگاری واقعه عاشورا این است که در دوران و پیچ تاریخی مهمی اتفاق افتاده است، در این دوران تحریف‌های بسیاری در بنیان اسلام روی داده است و جریان مخالف اسلام و افکار دوران جاهلیت در این زمان دوباره احیا شده و و این جریان در تمام ارکان حکومت اسلامی نفوذ پیدا کرده بود.
 
رییس جامعة المصطفی عنوان داشت: این جریان به گونه‌ای در حکومت و و زندگی مردم نفوذ پیدا کرده ید که فرهنگ اسلامی و دستاوردهای که پیامبر (ص) برای جامعه آورده بود در معرض خطرو تهدید قرار گرفته است.
 
وی در ادامه سخنانش به انحراف‌های دوران بنی امیه و بنی عباس پرداخت و گفت: نخستین انحراف در محور فکری، کلام و عقاید اسلام روی داده است و خلفای بنی امیه و بنی عباس مذهب جبری‌ها را ترویج می‌کردند تا اینکه توجیهی برای ظلم و ستم‌های خویش داشته باشند و روحیه جهاد و مقاومت را از مردم سلب کرده باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی عنوان داشت: تروج مذهب جبر سبب شد که دین اسلام در حاشیه زندگی مردم قرار گیرد و مردم دین حداقی داشته باشند و این مسأله سبب شد مردم رغبتی به علم، کار و تلاش برای پیشرفت و رسیدگی به امور سیاسی نداشته باشند.
 
وی با بیان دومین تحریف دور نگه داشتن مردم جامعه از مقام‌ها اهل بیت(ع) بوده است، گفت: حکومت بنی امیه با حعل حدیث‌های فراوان، توهین و مذمت امیرالمومنان و اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج می‌کردند.
 
رییس جامعة المصطفی با بیان اینکه سومین تحریف دراین دوران در عرصه فقه، سیاست و حکومت بوده است، افزود: بنی امیه فقه ظالمانه‌ای را ترویج می‌کرد به گونه‌ای که حادثه عاشورا روی نداده بود از اسلام حکمی باقی نمی‌ماند.
 
وی عنوان داشت: حکومت اسلامی که بر مبنای ولایت‌مداری استوار شده است، اما در این دوران دوران بنی امیه در این مسأله تحریف ایجاد کردند به گونه‌ای که آگاهی سیاسی و بیعت مردم با حاکم را شرط نداسته‌اند و حکومت اسلامی را به نظام پادشاهی و موروثی تبدیل کرده بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: در این زمان همان انحراف‌های ایجاد شده توسط بنی امیه در مبنای، فقه و حکومت اسلامی از سوی گروه داعش دنبال می‌شود.
 
رییس جامعة المصطفی در بخش دیگر از سخناش بیان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در نهضت ملی نفت و جریان‌های ملی ندارد بلکه ریشه در عاشورا نهضت حسینی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ آمریکا در کشور گفت: برخی‌ها این گونه می­پندارند که  مسأله نفوذ و غیر قابل اطمینان بودن آمریکا مسأله‌ای ساده و گذرایی است؛ در حالی مردم با بصیرت جامعه آگاهی دارند این مسأله حاصل یک قرن تجربه است و در ارتباط با دشمن باید با بصیرت، آگاهی و احتیاط کامل برخورد کرد و نباید کوچک‌ترین اعتماد و اطمینانی به دشمن داشته باشیم./998/پ202/ج1
ارسال نظرات