۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۸۳۸
معاون حقوقی رییس جمهور:

شفاف سازی درباره قوانین فساد را کاهش می دهد

خبرگزاری رسا - معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که اگر مردم همه چیز برایشان شفاف باشد ایجاد فساد به حداقل خواهد رسید، گفت: بحث اهتمام بر اجرای قانون دسترسی آسان به اطلاعات بسیار مهم و با ارزش است و اگر در واقع این قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
الهام امين زاده معاون حقوقي رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ، در جمع خبرنگاران در رابطه با مقابله با فسادها، به ویژه فسادهای  اداری گفت: معاونت حقوقی رییس جمهور بحث اطلاع رسانی  قوانین را به آحاد مردم ایران اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.
 

قانونی که تنها تعدادی از افراد خاص از آن بهره مند باشد ایجاد رانت می کند

معاون حقوقی رییس جمهور خاطر نشان کرد: بسیاری از محفظه هایی که فساد را ایجاد می کند، تراکم مقرراتی است که اجازه اجرای قانون را نمی دهد و در این راستا معاونت حقوقی رییس جمهور بحث شفاف سازی و ساده سازی و در دسترس بودن قوانین را برای  همگان مهیا کرده است.


 
امین زاده با تآکید بر این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همگان باید از قوانین به نحو احسن بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: قانونی که تنها تعدادی از افراد خاص از آن بهره مند باشد ایجاد رانت می کند.

 

شفاف سازی مردم از قوانین فساد به حداقل می رساند

معاون حقوقی رییس جمهور خاطر نشان کرد: ما به مردم ایران اسلامی آدرس پست الکترونیکی را اعلام کرده ایم که آن ها ایمیل خود را به معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام کنند و معاون حقوقی رییس جمهور نیزهر قانونی که به وجود می آید را به صورت روزانه برای افراد ایمیل می کند.
 

امین زاده با بیان این که اگر مردم همه چیز برایشان شفاف باشد ایجاد فساد به حداقل خواهد رسید، گفت: بحث اهتمام بر اجرای قانون دسترسی آسان به اطلاعات بسیار مهم و با ارزش است و اگر در واقع این قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

 


 
معاون حقوقی رییس جمهور در رابطه با بحث اطلاع رسانی به مردم در خصوص اراضی دارای سندی که ویژگی های  مساحتی  در آن ها ذکر نشده است، گفت: در این راستا عده ای بسیاری زمین خوار از این موضوع سوء استفاده می کردند.


 
امین زاده افزود: ما به مردم اعلام کردیم  به سازمان ثبت مراجعه کنند و اسناد یک برگی، که حتی مقدار  میلیمتری زمین هایشان را تعیین کرده است را تعیین کنند و همچین بسیاری از مشکلات زمین خواری مربوط به کم اطلاع بودن و خدشه دار بودن این سند ها است./842/پ200/ج1

ارسال نظرات