۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۸۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

مادران عفیف و پاکدامن زمینه ساز عروج ملکوتی مردان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند سرنوشت یک قوم را در دست زنان قرار داده و زنان با تربیت خود می‌توانند موجب نابودی و صعود یک تمدن شوند، گفت: زنان و مادران عفیف و پاکدامن زمنیه ساز عروج ملکوتی مردان هستند.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فخر روحانی امشب در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اسلام با طلوع خود جایگاه زن را در نظام اجتماعی و در مبادلات انسانی متحول کرد، گفت: تا قبل از این در تمام ادیان تحریف شده زن موجودی شیطان‌ صفت عنوان می‌شد که نه تنها خود امکان کمال ندارد بلکه مانع کمال مردان هم می شد.

 

وی افزود: به همین دلیل زن جنس دوم خطاب شده و با او مانند یک کالا و برده رفتار می‌شد که هیچ گونه استقلال و فکری ندارد و در این دیدگاه زن مانند یک کالا در دستان مردان قرار داشت که هر طور مایل بودند با او رفتار می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام زن را مبدأ تحول و کانون تربیت در جامعه انسانی معرفی می کند، تصریح کرد: زن در اسلام زمینه ‌ساز معراج مردان بوده و به همین دلیل در نظام هستی برترین جایگاه را داشته و بهشت که بالاترین نعمت خداوند به انسان است در زیر پای مادران شایسته و با ایمان است.

 

فخر روحانی اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و این زن است که زمینه‌ساز سیر صعودی و تکاملی مرد در عالم خلقت می شود.

 

وی تصریح کرد: خداوند سرنوشت بشریت را با تربیت در دستان زنان قرار داده به همین دلیل مادران باید در تربیت دختران خود به عنوان زنان آینده یک سرزمین بسیار تلاش کرده و فکر نکند که فقط باید به دختران خود آموزش دهند که درس خوانده و یا در اجتماع امروز حضور فعالی داشته و شاغل شوند بلکه باید به دختران خود بیاموزند که چگونه زنان خانه دار و مربیان خوبی برای فرزندان خود باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متأسفانه ما امروزه در تربیت دختران خود به بیراهه رفته و تصور می‌کنیم باید دختران را هم پای پسران برای تحصیل به دانشگاه فرستاده یا برای کسب استقلال راهی بازار کار کنند، گفت: ما وظیفه داریم دختران خود را با معرفت و کسب علم آشنا کنیم اما این کسب علم و مدارج بالای علمی نباید برای آن‌ها هدف باشد بلکه باید از این ابزار در راه رسیدن به رسالت واقعی خود که همان تربیت فرزندان صالح بوده استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: جهاد زن خوب شوهرداری و تربیت مردان و زنانی معراجی است و به خاطر همین رسالت سنگین وظیفه تأمین معاش از دوش زن برداشته شده تا او با آسودگی خاطر بتواند انسان‌هایی وارسته و تمدن ساز تربیت کند./968/پ202/ف

ارسال نظرات