۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۷۹۹
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان مطرح کرد؛

فعالیت 8 هزار مسجد در خراسان بزرگ/ ائمه جماعات سنگربانان فرهنگی مساجد هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ با اشاره به فعالیت 8 هزار مسجد در استان خراسان بزرگ، گفت: ائمه جماعات به عنوان سنگربانان فرهنگی مساجد هستند.
حجت الاسلام حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ، عصر امروز در حسینیه رضایی این شهرستان با اشاره به بی اعتنایی افراد میانسال به نوجوانان اظهار کرد: این کم ارزشی نوعی خطر و آسیب بزرگ برای جامعه محسوب می شود زیرا که دشمنان در بیرون از مساجد منتظر جوانان هستند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروزه نیاز مهم مساجد بازسازی و تزیین آن نیست بلکه جذب دقیق و منسجم نوجوانان و جوانان باید در اولویت قرار بگیرند، همچنین ائمه جماعات، هیات امنا و سایر دست اندرکاران این عرصه به لحاظ عاطفی باید برنامه ریزی ها دقیق و مدونی داشته باشند تا زمینه جذب حداکثری آنان به مکانهای دینی مقدس فراهم شود.

 

 

وی با بیان این که هجمه سنگین دشمنان در جنگ نرم، صرف خواندن نماز جماعت کفایت نمی کند، تاکید کرد: دشمنان همواره به دنبال غفلت در جامعه اسلامی هستند زیرا آنان دارای برنامه ریزی های دقیق، اعتبارات پولی و تجهیزات و امکانات کافی هستند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را از مسیر دین الهی منحرف کرده و مطابق با معیار ها و آرمانهی ضد انقلابی خود کنند.

 


حجت الاسلام حائری با بیان این که ائمه جماعات به عنوان سنگربانان مساجد هستند، گفت: به همین جهت آنان باید نقش عمده ای در برنامه های فرهنگی و اجتماعی مساجد داشته باشند، همچنین امروزه بالاترین خدمت به مردم تقویت فرهنگ دینی جامعه اسلامی بوده و حل شدن ناهنجاری ها و درگیری های منطقه در گرو فعال و پویا شدن مساجد است. 

 


 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ با اشاره به فعالیت 8 هزار مسجد در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خاطر نشان کرد: امروزه مساجد بسترهای همدلی و اتحاد بوده و تجربه این را اثبات کرده است که هر کجا تجربه و تدبیر با هم آمیخته شوند، نتایج مثبت و رو به جلویی در پرونده کاری ثبت می شود و این اصل باید در مساجد و مراکز فرهنگی نهادینه شود.

 


وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد مساجد استان خراسان فعال هستند و در بسیاری از آنها نماز جماعت سه گانه اقامه می شود، همچنین با همفکری و هم افزایی مسؤولان، برنامه های فرهنگی هنری متعددی نیز در راستای نشر معروفات و کاهش منکرات در حال برگزاری است. 

 


 
گفتنی است؛ همایش فعالان فرهنگی مساجد، ائمه جماعات، هیات امنا، فرماندهان پایگاه های بسیج، مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد و خادمین افتخاری مساجد شهرستان تربت حیدریه عصر امروز با حضور مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ و جمعی از مسوولین شهرستان برگزار شد./864/202/ب1

ارسال نظرات