۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۷۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

همایش منشور عزت در هرمزگان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری همایش منشور عزت با هدف تبیین حرکت امام حسین(ع) و بیان خطبه های حضرت زینب و امام سجاد(ع) در بندر عباس خبر داد.
امام حسين

حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه ماه صفر همانند ماه محرم در تداوم دین مبین اسلام و حکومت اسلامی بسیار سرنوشت ساز است، اظهار داشت: منشور عزت ادامه راه و قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

وی افزود: به نقل از شهید مرتضی مطهری، قیام امام حسین(ع) همانند سکه دو رو دارد که یک روی آن از خودگذشتگی و ایثار امام حسین(ع) و روی دیگر آن؛ ورود اسراء اهل بیت به مجلس یزید و ایراد خطبه های افشاگرانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ادامه تصریح کرد: یزید این مجلس را برای تحقیر اهل بیت اباعبدالله الحسین(ع) برپا کرد اما با بیان خطبه های آتشین حضرت زینب(ع) و امام سجاد(ع) مردم اگاه شدند و حقیقت موضوع را دریافتند به طوری که به امام سجاد(ع) تسلیت گفتند.

 

وی گفت: امام حسین(ع) برای حفظ عزت، بهای سنگینی را پرداخت و آن از خودگذشتگی، ایثار و تقدیم جان و و خاندانش بود، بنابراین اگر می خواهیم به عزت واقعی دست یابیم باید آمادگی پرداختن این بهای سنگین را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به اعتقادات و همت والای مردم استان هرمزگان در برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: مردم هرمزگان در راستای تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری مردمی می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان همچنین از برگزاری همایش منشور عزت برای دومین سال متوالی در بندرعباس خبر داد و افزود: این همایش با هدف تبیین حرکت اباعبدالله الحسین(ع) و بیان خطبه های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با حضور ائمه جمعه و جماعات، شعرای آیینی و عموم مردم عصر پنج شنبه 21 آبان ماه سال جاری در صحن معنوی و علوی امامزاده سیدمظفر(ع) در بندرعباس برگزار می شود.

 

وی در پایان گفت: همزمان با این همایش یک روزه، همایش هایی بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سیدمظفر(ع) قشم، امامزاده سیدمحمد حاجی آباد، امامزاده سیدسلطان محمد رودان برگزار می شود./851/302/ب1

ارسال نظرات