۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۶۸۲
کارشناس دینی تشریح کرد؛

موانع موجود در راه بشر برای دستیابی به سعادت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان، گفت: بزرگ‌ترین مشکل و خسران بشر امروز عدم احساس نیاز به خداوند در همه احوال زندگی است.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه تيپ 12 قائم سپاه سمنان مسؤول نمايندگي ولي فقيه تيپ 12 قائم سپاه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل راسخی ظهر امروز در نشست بصیرتی حسینیه تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان با اشاره به حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید، اظهار داشت: وقتی عزیزی از خانواده را به بیمارستان منتقل می کنیم، پشت در اتاق عمل با تمام وجود خدا را برای شفای مریضمان می ستاییم و طلب کمک وامداد الهی داریم و کاش می شد این حال را در تمام احوال داشتیم و خدا را فقط برای عبور از مشکلات یاد نمی کردیم چرا که بسیاری از این دست مشکلات با حضور قلب و البته نماز اول وقت حل می‏‌‌شود.

 

این کارشناس دینی افزود: گاهی صدای مکبر را می‌شنویم و این نوا تأثیر لازم را در وجود ما ندارد و باز به کار دنیایی‌مان مشغول می‌شویم، وقت نماز متعلق به خداوند است و باید با تمام وجود از آن استفاده کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه باید در مسائل عبادی تلاش بیشتری کرد، اظهار داشت: شهید چمران می‌گفت: ما وقتی به اتاق یک مسؤول بلند پایه می‌رویم، آداب معاشرت را تمام و کمال رعایت می‌کنیم و این در حالی است که ما محضر خدا را ارج نمی‌نهیم، گذشته از حرکات دور از شئونات یک مسلمان در هنگام نماز حواس و قلبمان را نیز به دنیا می‌سپاریم.

 

تنبلی و کسالت در حوزه اخلاقیات مانع دستیابی به سعادت است

حجت‌الاسلام راسخی خاطر‌نشان کرد: نکته دیگر در عدم دستیابی به سعادت اتلاف عمر است؛ جوانان ما امروزه با گرفتن یک مدرک تحصیلی در خانه منتظر می‌نشینند تا شاید روزی برای انتصاب در یک پست دولتی با حقوق مکفی از ایشان دعوت به عمل آید؛ در حالی که جوان با داشتن نیروی جوانی و انگیزه بالا می‌تواند بسیاری از موقعیت‌ها را برای خود و دیگران به وجود بیاورد؛ کار موجب سلامت جسم و روح است و رخوت و خواب زیاد سلامتی را به خطر می‌اندازد.

 

وی با بیان اینکه تنبلی و کسالت در حوزه اخلاقیات، دیگر مانع موجود در راه دستیابی به سعادت است؛ گفت: بعضی‌ها متأسفانه مبتلا به نگاه به نامحرمند و بعضی‌ها بخیلند، برخی غیبت می‌کنند و گروهی دروغ می‌گویند و متأسفانه امروزه با بروز ابزار جدیدی مثل فضاهای مجازی همواره آبرو و حیثیت افرادی که بی‌اطلاع  و ناآگاه دراستفاده از این ابزار هستند، در خطر است.

 

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: وقتی از آنها می‌خواهی که این عمل زشت را ترک کنند و در استفاده از این ابزار خود را در معرض سوء استفاده دیگران قرار ندهند می‌گویند، نمی‌شود، این در حالی است که یک مسلمان نمی‌شود و نمی توان را قبول ندارد و چنانچه بخواهد کوه را جابجا می‌کند.

 

ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان اظهار داشت: کسالت و تنبلی در حوزه علم را از دیگر موانع جدی سعادت ما دانسته‌اند، میزان و زمان مطالعه ما، هزینه‌‌ای که برای آن در نظر می‌گیریم، چقدر است؛ متأسفانه شرایط امروز جامعه ما  شایسته کشوری که روزی مهد علم بود و دانشمندان غربی هنوز هم کتاب‌های دانشمندان آن دوره ایران را در دست مطالعه دارند، نیست.

 

وی افزود: امروزه مردم و به‌ویژه جوانان کشور ما با تجویز اتاق فکر غربی‌ها سر در گوشی و تبلت و رایانه دارند و شب و روز را و حتی گذر زمان را هم گاهی احساس نمی‌کنند؛ باید به طور جدی برای مطالعه تلاش روزافزونی صورت پذیرد که بی‌شک راهی برای رشد جامعه و البته کمال انسان است.

 

حجت‌الاسلام راسخی گفت: عمری که خداوند به دانشمندان و علمای ما عنایت فرمود به ما هم عنایت کرده است؛ اما استفاده از این موهبت در بین ما و آنان از زمین تا آسمان متفاوت است، طوری نشود که در سال‌های پیری از اینکه عمرمان را به بطالت گذراندیم، نادم و پشیمان باشیم؛ همانا باید روزی در محضر خداوند از خودمان در برابر این بی برنامگی دفاع کنیم که با این اوصاف بی‌شک حرفی برای گفتن نخواهیم داشت./977/202/ب1

ارسال نظرات