۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۰۱۴۲۵
نمایشگاه مطبوعات؛

دبیر شورای عالی امنیت ملی: رسانه ها بدون جناح بندی به وظایف خود عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ شمخانی با بیان این که برخی از افراد از خدا نمی ترسند اما از رسانه ها ترس دارند، گفت: رسانه باید به رسالت دقیق خود و خارج از خط و خطوط و جناح در مسائل روز عمل کند، بنده به رسانه ای درود می فرستم که بتواند انعکاس دهنده مسائل جامعه به ویژه موضوع اقتصادی به صورت درست باشد.
علي شمخاني علي شمخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم رسانه ها در افزایش آگاهی جامعه گفت: رسانه ها نقشی بسیار بی بدیلی در افزایش آگاهی و هوشیاری ملت ها دارند.


وی افزود: شناخت دادن مردم به بسترهای محتمل آسیب پذیری، راه های رفع و جذب مشارکت حداکثری مردم در مشارکت های اجتماعی و سیاسی رسالتی است که رسانه ها را به سوی تضمین امنیت پایدار هدایت می کند؛ رسانه های کشور و نشریات در حال طی کردن مسیر حرفه ای خود هستند و دگردیسی کندی در آن ها دیده می شود.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که نشریات نسبت به تحولات جامعه کمی عقب ماندگی دارند، اظهار داشت: ممکن است عوامل و دلایلی که منجر به این مسأله شده تاریخی باشد اما در مقایسه با سایر اقدامات رسانه همانند فیلم، سینما و سریال و مطبوعات جایگاه قابل قبولی را تا کنون کسب کرده است.


وی با اشاره به مهم ترین معضلات جامعه ادامه داد: امروز یکی از مهم ترین معضلات جامعه مسائل معیشت و اقتصاد است از این رو نشریات سر تیترهای اصلی خود و پاسخ به ملت را باید در چارچوب مسائل اقتصادی قرار دهند؛ ما در شرایطی به سر می بریم که برای عبور از دشواری های اقتصادی نیازمند وحدت و انسجام هستیم، پاشنه آشیل مشکلات اقتصادی فساد اقتصادی است.


شمخانی با بیان این که برخی از افراد از خدا نمی ترسند اما از رسانه ها ترس دارند، ابراز داشت: رسانه باید به رسالت دقیق خود و خارج از خط و خطوط و جناح در مسائل روز عمل کند، بنده به رسانه ای درود می فرستم که بتواند انعکاس دهنده مسائل جامعه به ویژه موضوع اقتصادی به صورت درست باشد.


وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات برنامه ای ارزنده به شمار می رود، در این نمایشگاه بسیاری از خلأهای کشور به کمک رسانه ها کشف می شود از این رو می توان در مسیر ارتقای برنامه های کشور قدم برداشت؛ امروزه مطبوعات پیشرفت خوبی داشته اند./1323/پ200/ج

ارسال نظرات