۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۳۰۳
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام فومنی: وظیفه حوزه علمیه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است/ خبرگزاری رسا تنها رسانه فعال در عرصه اطلاع ­رسانی حوزویان

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه و نهادهای انقلابی و فرهنگی کشور این است که برای جلوگیری نفوذ فرهنگی دشمن تلاش و فعالیت مناسب داشته باشند و مردم را در این عرصه آگاهی بخشند.
حجت الاسلام محمد زارع فومني حجت الاسلام محمد زارع فومني حجت الاسلام محمد زارع فومني حجت الاسلام محمد زارع فومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا با بیان این که رویش‌ها در فتنه 88 بسیار بیشتر از ریزش‌های آن بوده است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند« بعد از انقلاب ریزش‌هایی داشته‌ایم اما رویش‌های مناسبی به وجود آمده است»؛ در فتنه 88 افرادی که سابقه انقلابی بسیاری داشته‌اند ریزش کرده‌اند، اما پیدایش جوانان با بصیرت از رویش‌های این ماجرا بوده و آگاهی مردم نسبت به مسائل سیاسی افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام فومنی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ استکبار جهانی به کشور اشاره کرد و افزود: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن در تمام سازمان‌های کشور نفوذ پیدا کرده است و باید به سرعت این نفوذ شناسایی شود و مسؤولان موظف هستند جلوی گسترش این مسأله را بگیرند.

 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ابراز کرد: هر فردی بخواهد بصیرت و مبنای در مسأله نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به دست آورد باید سخنان و رهنمودها رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهد و به آن جامع عمل بپوشاند.

 

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگی دشمن عنوان کرد: در حوزه فرهنگی ضعف‌های بسیاری وجود دارد و دشمن از طریق موبایل‌ها، ماهواره‌ها، فضای مجازی و دروس دانشگاه‌ها نفوذ پیدا کرده است و اگر مسؤولان راه‌حلی بر این مسأله پیدا نکنند، اوضاع از این که وجود دارد، بدتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام فومنی اظهار کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه و نهادهای انقلابی و فرهنگی کشور این است که برای جلوگیری نفوذ فرهنگی دشمن تلاش و فعالیت مناسب داشته باشند و مردم را در این عرصه آگاهی بخشند.

 

خبرگزاری رسا تنها رسانه فعال در عرصه اطلاع­رسانی حوزویان

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج معارف اسلامی گفت: تنها خبرگزاری رسا است که بخش بزرگی از اخبار و فعالیت‌های حوزویان را انعکاس و اطلاع‌رسانی می‌کند و در این رسانه مطالب پرمحتوا و کاربردی مطرح می‌شود.

 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان این که رسالت بزرگی بر عهده مسؤولان این خبرگزاری است تا  جوانان را به سوی معارف دینی سوق دهند، افزود: متأسفانه حوزویان در زمینه ترویج مسائل دینی در جامعه کم‌کاری کرده‌اند، بنابراین ضعف‌های بسیاری در عرصه ترویج معارف اسلامی میان مردم وجود دارد.

 

حجت الاسلام فومنی بیان کرد: باید مشکلات به وجود آمده در عرصه فرهنگی با همت و تلاش طلاب برطرف شود و خبرگزاری رسا می‌تواند یکی از رسانه‌های فعال در کشور باشد که ضعف‌های به وجود آمده در این عرصه را برطرف کند./998/پ200/ج1

ارسال نظرات