۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۲۴۴
نمایشگاه مطبوعات؛

لاهوتی: فتنه گران از فیلتر شورای نگهبان گذر نخواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای نگهیان مانع نفوذ فتنه گران در مجلس می‌شود، گفت: این نهاد معیارهای مناسبی برای بررسی صلاحیت کاندیداها را مد نظر خود قرار می‌دهد؛ بنابراین جای نگرانی برای نفوذ فتنه گران در مجلس وجود ندارد.
مهرداد لاهوتي مهرداد لاهوتي مهرداد لاهوتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا با اشاره به انتخابات آینده مجلس گفت: برخی اعتقاد دارند در فعالیت‌های شورای نگهبان باید تغییراتی ایجاد شود، اما من معتقدم که باید این نهاد به وظیفه اصلی خویش همچون گذشته عمل کند که این مسأله مانع نفوذ استکبار جهانی به انتخابات و مجلس اسلامی می‌شود.

 

وی گفت: شورای نگهبان از شش حقوق‌دان و شش فقیه تشکیل شده است و این نهاد معیارهای مناسبی برای بررسی صلاحیت کاندیداها را مد نظر خود قرار می‌دهد؛ بنابراین جای نگرانی برای نفوذ فتنه گران در مجلس وجود ندارد.

 

لاهوتی به ویژگی­های مجلس شورای اسلامی آینده اشاره کرد و گفت: فعالیت اصلی نمایندگان قانون‌گذاری است از این رو باید نمایندگان نسبت به فعالیت‌های اصلی خویش آگاهی کافی کسب کنند؛ هماهنگی و همسویی نمایندگان باید در مجلس دهم باشد.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر  فعالیت‌های نمایندگان با مسؤولان دولت ادغام شده، و مناسب است که این فعالیت‌های مجلس و دولت تفکیک و جدا شود؛ نمایندگان باید به مسأله قانون‌گذاری توجه بیشتری داشته باشند و از قانون‌های مجلس آگاهی بیشتری کسب کنند.

 

وی در ادامه سخنانش به نامه رهبر معظم انقلاب و تبیین الزامات 9 گانه برای برجام اشاره کرد و گفت: تا اینجا هر قانونی درباره برجام به تصویب رسیده مصوبات شورای امنیت ملی بوده است، در اصل 176 قانون اساسی آمده است تمام مصوبات این شورای باید به تأیید رهبر معظم انقلاب برسد، بنابراین این قانون را رهبری تأیید کرده است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی با مشورت شورای امنیت ملی بوده و تذکراتی که در نامه رهبر معظم انقلاب آمده است به جهت مراقبت‌های بعدی و اجرای برجام است از این رو مناسب است مسؤولان قوه مققنه و مجریه این مسأله را مد نظر قرار دهند./998/پ200/ج1

ارسال نظرات