۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۱۲۰۴

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ تشریح برنامه های مسجد نورالمهدی کرمانشاه، دیدار طلاب و روحانیان با خانواده شهید احسان سرابی و ایجاد تشکل های دانشجویی برای جلوگیری از پخش فیلم آمریکایی عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام سید محمد علی ساداتی استاد اخلاق و امام جماعت مسجد نورالمهدی (عج) استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تشریح برنامه های این مسجد عنوان داشت: مسجد نورالمهدی (عج) با احداث شبستانی در سال 1378 فعالیت خود را در بخش نماز جماعت آغاز نمود که شروع پر خیر و برکت آن در کنار فعالیت پایگاه مقاومت بسیج شهدای رسالت استمرار یافت.

 

استاد اخلاق خاطر نشان کرد: با همکاری تعدادی از دوستان ولایتمدار نمایشگاه عکس و آثار تفحص شهدا در بخش مرکز فرهنگی عاشورا که امانتی گران سنگ از سوی شهید والامقام سیدجمال میرزاده می باشد برپا و فعالیت های ویژه ای در یک اتاق فکر فرهنگی و تربیتی آغاز شد.


حجت الاسلام ساداتی فعالیت در عرصه کتاب و فرهنگ را ضروری دانست و بیان داشت: ایجاد کتابخانه عمومی ویژه برادران و خواهران و آموزش تعداد 25 نفر خواهر و برادر کتابدار با دسترسی به کتب متعدد به تعداد 12000 جلد و فراهم نمودن سالن مطالعه در مسجد نورالمهدی (عج) به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک بسزایی کرده ایم.

 

امام جماعت مسجد نورالمهدی (عج) ابراز کرد: مجموعه در بخش های کتابخانه، انبارها، خانه خادم، سیستم های تأسیساتی، گرمایشی و سرمایشی، درختکاری اطراف مسجد و ایجاد فضایی جهت اجرای مراسمات جشن های مذهبی در داخل حیاط مسجد، ساخت سه کلاس آموزشی و ساخت پایگاه نورالهدی (عج) خواهران  و تعمیرات مختلف در قسمت های متعدد مجموعه از دیگر اقدامات فعالان فرهنگی و مذهبی در مسجد نورالمهدی (عج) است.


وی با تشریح بخش هایی دیگر از فعالیت مسجد نورالمهدی (عج) عنوان داشت: در بخش نظامی با همکاری مربیان بسیجی به آموزش نظامی نوجوانان پرداخته و آموزش دفاع شخصی صورت پذیرفته است، تشکیل هیأت امناء و شورای فرهنگی مجموعه، شناسایی خانواده ها و افراد ناتوان مالی و شناسایی خیرین و رفع مشکلات مختلف مستضعفان، تعقیب و بررسی نکات و سخنان مهم رهبر معظم انقلاب و پیگیری مسائل مهم روز دنیا و تفسیر آن در بین الصلاتین، تشکیل تعاونی در بین مؤمنین مسجد در راستای تولیدات عفاف و حجاب با عنوان نرجس خاتون نیز از برنامه ای دیگر مسجد نورالمهدی (عج) است.

 

حجت الاسلام ساداتی در پایان اشاره کرد: امروز دشمن با هجمه های مختلف قصد تخریب اعتقادات جوانان و نوجوانان را دارد لذا باید در برابر شبیخون فرهنگی آن ها ایستادگی کرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب قرار داد.


دیدار طلاب و روحانیان با خانواده شهید احسان سرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان کرمانشاه با خانواده شهید والامقام احسان سرابی دیدار کردند.


حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد دانشگاه و حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه در دفاع مقدس همگی اقشار جامعه یکپارچه برای پاسداری از کشور ایران متحد شدند عنوان داشت: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.


استاد حوزه علمیه، انقلاب و امنیت آن را مرهون مجاهدت رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: فقدان روحیه شهادت طلبی و جهاد در راه خداوند متعال، ملت و جامعه را به سمت نابودی و زوال سوق خواهد داد.


وی در ادامه افزود: باید نسبت به تکریم و تقدیر از خانواده های شهدا اهتمام ویژه ای داشته باشیم زیرا آن ها برکاتی برای انقلاب اسلامی هستند.


محقق و استاد دانشگاه در پایان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بین خانواده های انقلاب اسلامی ابراز کرد: عامل مهم استحکام خانواده های ایرانی برپایی سبک زندگی اسلامی است، قطعأ الگو گرفتن از سیره اخلاقی شهدا منشأ خیر و برکت برای جوامع اسلامی است.


ایجاد تشکل های دانشجویی برای جلوگیری از پخش فیلم آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی استان کرمانشاه با ایجاد تشکل های دانشجویی خواستار عدم پخش فیلم های آمریکایی شدند.


لازم به ذکر است اکران فیلم «حرام زاده های بی شرف» که در راستای بزک کردن چهره آمریکا است با مخالفت و اعلام بیانیه ای از سوی دانشجوهای دانشگاه رازی استان کرمانشاه مواجه شده است./857/203/ب3

ارسال نظرات