۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۰۷۲
در گفت وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

نظر وزیر ارشاد درباره عدم حضور رسانه‌های منتقد در نمایشگاه مطبوعات/ رسانه‌ها توقعات مردم را در پسا برجام افزایش ندهند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از تمام رسانه‌ها و نشریات برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و عدم حضور برخی رسانه‌ها ثلمه‌ای به جهان اسلام وارد نکرده است.
علي جنتي وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در نشست خبری با بیان این که ما برای حضور در این نمایشگاه از تمام نشریات و خبرگزاری‌های کشور دعوت کرده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی این نشریات مواجه شد و در حال حاضر بیش از 600 خبرگزاری و نشریه در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.


وی با بیان این که برخی از رسانه‌ها از حضور در نمایشگاه استقبال کردند و برخی علاقه‌ای برای حضور در جمع نشریات نداشتند، افزود: عدم حضور نشریاتی که به بهانه‌های مختلف علاقه‌ای برای حضور در نمایشگاه مطبوعات نداشتند، ثلمه‌ای به جهان اسلام وارد نساخته است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی که آیا برنامه‌ای برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان رسانه دارید، بیان کرد: ما برنامه‌ای نداریم و باید از کسانی که بازداشت کرده‌اند این مساله را پرس و جو کنید.

 

وی ادامه داد: برای ما شگفت انگیز است که کسانی که اختلاس سه هزار میلیاردی را انجام داده‌اند و حتی فردی که بیش از دو هزار و 800 میلیارد دلار از کشور خارج کرده است، با عناوینی از قبیل ب ز نام برده می‌شود ولی حتی در رسانه ملی ما به کسانی که فقط بنا به اتهاماتی بازدداشت شده‌اند که هنوز مشخص نشده است، اتهاماتی وارد می‌کنند و به راحتی سخن می‌گویند.

 

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید سطح توقعات مردم را در پسابرجام افزایش داد، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم فکر کنند با برداشتن تحریم‌ها همه مشکلات ما حل خواهد شد، البته برخی از مشکلات مالی و بانکی ما در پسابرجام برطرف خواهد شد ولی همه مشکلات مرتفع نخواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: یکی از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید، بحث آزادی مطبوعات بوده است، ما در برابر همه رسانه‌ها طبق قانون عمل خواهیم کرد و حتی در بحث هیأت نظارت بر مطبوعات توبیخ و یا تعطیلی نشریه در آخرین مرحله قرار دارد و سعی کردیم آزادی بیان را در نشریات طبق قانون اعمال کنیم./858/پ200/ج

 

ارسال نظرات