۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۰۰۹
نمایشگاه مطبوعات؛

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: نفوذ دشمن در حوزه باورها جامعه را به رفتارهای غیر دینی سوق می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حنان با تأکید بر این‌که باید توجه بسیاری به سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی داشت، گفت: نفوذ دشمن در حوزه باورها و ارزش‌ها، منجر به تغییر رفتارهای دینی جامعه می‌شود.
حنان مدير ارشاد استان لرستان

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور در غرفه خبرگزاری رسا،  در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به تبیین دیدگاه های خود درباره وظیفه نهادهای فرهنگی برای مقابله با نفوذ دشمن پرداخت.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره روزنه‌های نفوذ دشمن و وظیفه نهادهای فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها و رفتارها است و مهم‌ترین روزنه نفوذ دشمن در عرصه فرهنگ نیز مربوط به حوزه باورها و ارزش‌ها می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: چنانچه دشمن در حوزه باورها و ارزش‌ها موفقیتی در نفوذ پیدا کند، خود به خود، رفتارهای دینی جوانان نیز به سوی رفتارهایی غیر دینی سوق می‌یابد.

 

وی ادامه داد: برای این‌که دشمن موفق به نفوذ در حوزه باورها نشود، باید اعتقادات مردم را بیش از پیش تقویت کرد؛ اگر باورها تقویت و ارزش‌ها به درستی تعریف شوند، رفتارهای جامعه اصلاح و دینی خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام حنان ابراز کرد: برای تقویت باورها باید با استدلال، عقلانیت و دلیل و با محوریت مسائل دینی و تفکر اهل‌بیتی(ع)، اقدام کرد.

 

وی با تأکید بر حساسیت نفوذ دشمن مبنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: نباید حساسیت‌ها سبب حصارچینی شود؛ اگر محافظه کاری در برابر نفوذ دشمن منجر به حصار شود، محدودیت آورده و منجر به خطر می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد:‌ سخنان رهبر معظم انقلاب را باید با بصیرت دنبال کرد و نسبت به خطر نفوذ حساس بود، اما نباید محدودیت بیجایی را ایجاد کرد.

 

وی یادآور شد: ملت ما در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی باید توجه بسیاری به سخنان و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب داشته باشند./997/پ200/ف2

ارسال نظرات