۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۹۹۸

حضور مراجع و علما در مراسم بزرگداشت چهلم جانباختگان فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حانباختگان فاجعه اسفناک منا با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
بزرگداشت جانباختگان فاجعه منا در مسجد اعظم قم بزرگداشت جانباختگان فاجعه منا در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت جان باختگان فاجعه اسفناک منا امشب با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، سید محمد علی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.


همچنین آیات محمد یزدی، محمد مؤمن، ابراهیم امینی، محمدعلی گرامی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، عباس کعبی، محمد علی فیض گیلانی، مهدی هادوی تهرانی، سید محمد غروی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، استاندار قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری و اساتید حوزه علمیه از دیگر حاضران بودند.


حاضران در مراسم با ذکر فاتحه و قرائت قرآن کریم یاد و خاطره جان باختن مظلومانه مهاجران الی الله را گرامی داشته و برای آنان علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: 8 هزار نفر انسان در فاجعه منا جان دادند اما کسی که عهده دار مدیریت حج است و خود را خادم الحرمین می داند حتی از یک اظهار همدردی با امت اسلامی و کشورهای آسیب دیده دریغ کردند.


وی افزود: سعودی ها همواره به اصول انسانی و عقلایی بی اعتنا هستند، حاکمان سعودی بنای بر هیچ گونه همکاری نداشتند و تنها به فکر اذیت کردن و تحقیر بودند، اگر نطق پر صلابت و شجاعانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود سعودی ها بنای تحویل جنازه های جانباختگان را نداشتند بلکه قصد آل سعود این بود که جانباختگان را در گور جمعی دفن کند./1323/پ202/ج

 

ارسال نظرات