۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۰۸۶۷

بررسی پیشرفت جوامع مسلمان و غیرمسلمان در کتاب «سراب غرب»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «سراب غرب؛ پیشرفت و رفاه در اسلام یا غرب؟» از سوی مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.
آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این اثر یکصد و بیست و چهارمین مجموعه کتاب های راهنماست که با هدف پاسخ‌ به مهمترین سؤالات و شبهات مبتلا به جامعه نوشته شده است. در این کتاب سعی شده متناسب با حوصله مخاطب اطلاعات مختصر و مفیدی را در رابطه با ماهیت واقعی دنیای غرب، علل پیشرفت صنعتی دنیای غرب و پیشرفت نکردن دنیای اسلام ارائه شود.

«چرا کشورهای غربی که از خدا دورند و فرامین او را رعایت نمی کنند، در رفاه و آسایش بیشترند و کشورهای مسلمان در سختی و ناخوشی ها گرفتارند؟»، «چرا انسان های مومن در رنج و فلاکت و انسان های دور از خدا در خوشی و رفاه به سر می برند؟»، «مگر خداوند وعده نکرده است که در صورت رعایت تقوا، نعمت ها و خوشی ها بر بندگان نازل شود؟» این سوالات از جمله مهم ترین پرسش هایی است که در کتاب «سراب غرب» به آن پاسخ داده شده است.

«عبدالله محمدی» نویسنده این کتاب، در 6 فصل ادعای رفاه و خوشبختی غرب و عقب ماندگی مسلمانان را بررسی کرده و به بیان دیدگاه روشنفکران و دانشمندان در این رابطه پرداخته است.

سراب غرب از جمله کتاب هایی است که به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در 5000 نسخه تهیه و در قطع جیبی به همراه لوح فشرده ویژه عموم زائران به چاپ رسیده است.

علاقمندان می توانند برای تهیه نسخه ویژه تلفن همراه کتابچه های رهنما به وب کیوسک های مستقر در حرم مطهر رضوی یا به مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی (مدرسه پریزاد) مراجعه کنند./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات