۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۶۵۴
استاد اخلاق حوزه علمیه:

ویژگی‌های مطلوب خانواده آسمانی اخلاص، تقوا و معنویت است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: افرادی می‌توانند حلال و حرام خدا را رعایت کنند که اهل تقوا باشند و لزوم تقوا نیز اخلاص در عمل است پس افراد با عمل کردن به این سه مقوله مهم می‌توانند زندگی خوب و درستی را داشته باشند.
300654 300654 300654 300654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پروین چین‌چیان استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، با اشاره به ویژگی‌های مطلوب خانواده آسمانی، گفت: انسان هر آنقدر که به امام حسین(ع) محبت دارد باید به همان اندازه نسبت به دشمن او بغض داشته باشد چرا که حب حسین(ع) از جانب خدا به انسان عطا می‌شود.

 

وی افزود: شیعیان باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به عملکرد دشمنان اهل‌بیت(ع) بالا ببرند تا خللی در محبت آنان نسبت به اهل بیت(ع) ایجاد نشود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به پیش‌نیاز اخلاقی و معرفتی ضامن موفقیت روابط خانواده، تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائل در موفقیت روابط اعضای خانواده با یکدیگر بحث اخلاص آنها است، اخلاص یعنی انسان هر کاری را تنها برای رضای خدا انجام دهد.

 

چین‌چیان ابراز داشت: امروز اطاعت زنان از همسر دچار تحریف شده است که تغییر این باور و نگاه نیاز به اقدامی عملی و جدی دارد.

 

وی افزود: اگر افراد از همان آغاز زندگی رابطه درست و خوبی با همسران خود نداشته باشند فرزندان نیز برای او احترام و ارزشی قائل نمی‌شوند و تربیت فرزندان دچار خدشه و آسیب می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اگر افراد در همه عرصه‌های زندگی مشترک، خدا را ناظر اعمال خود ببینند سبب اخلاص در عمل آنها می‎شود.

 

چین‌چیان با اشاره به تقوا در بین افراد خانواده، عنوان کرد: تقوا یعنی خدا را در هیچ عملی به خشم نیاوری حال چه به صورت سلبی و یا ایجابی باشد.

 

وی افزود: تقوا مقام و مرتبه نیست بلکه حالتی است که انسان در تمام مراحل به همراه دارد تا خدا را به خشم نیاورد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به معنویت دینی در بین اعضای خانواده آسمانی، بیان داشت: معرفت دینی یعنی انسان احکام حرام و حلال خود را بشناسد و از هر مساله‌ خرافی که وارد دین می‌شود حذر کند.

 

چین‌چیان در پایان خاطر نشان کرد: افرادی می‌توانند حلال و حرام خدا را رعایت کنند که اهل تقوا باشند و لزوم تقوا نیز اخلاص در عمل است پس افراد با عمل کردن به این سه معقوله مهم می‌توانند زندگی خوب و درستی را داشته باشند./813/202/ب3

ارسال نظرات