۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۵۶۱

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ تسلیت امام جمعه قزوین در پی بازگشت پیکر پاک دو شهید استان قزوین، بسته شدن درب مساجد سبب شیوع آسیب‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه و شهید ابوترابی مصداق بارز صبر و استقامت در جامعه از جمله عناوین اخبار کوتاه استان قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پی بازگشت پیکر پاک دو شهید استان قزوین پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر استان ما معطر به حضور پیکر دو شهید عزیز به‌جا مانده از جنگ تحمیلی شده است. شهیدانی که پس از 32 سال با بازگشت خود پیام مقاومت و ایثار را به همه ما یادآوری می‌کنند. اینجانب به خانواده‌های شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی که داغ شهادت عزیزشان بار دیگر در این ایام تازه شده است، تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم و علو درجات معنوی شهیدان بزرگوار را از پیشگاه خدای متعال مسئلت می‌نمایم. از عموم مردم شریف استان نیز دعوت می‌کنم که باحضور پررنگ در تشییع و مجالس این شهیدان، احیاگر یاد و نام شهیدان باشند. 

 

بسته شدن درب  مساجد باعث شیوع آسیب‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه می‌شود

 

مرتضی روزبه استاندار قزوین  در جلسه شورای اقامه نماز استان بیان کرد: باید زمینه و بستر حضور جوانان و نسل جدید در مساجد و اماکن مذهبی فراهم شود ومساجد را محدود به پیرمردها و پیرزن ها ندانیم.

 

وی در ادامه افزود: اگر مشارکت و حضور جوانان در مساجد کمرنگ شود نتیجه آن بسط و گسترش نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

 

این مسؤول ادامه داد: در استان قزوین نزدیک به 2 هزار مکان مذهبی وجود دارد و از این تعداد فقط در 70 تا 80 مسجد و مکان مذهبی نماز صبح اقامه می‌شود که متناسب با شان و جایگاه استان و ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی مردم این خطه نیست.

 

استاندار قزوین عنوان کرد: وقتی درب مساجد بسته شود و فعایت‌های فرهنگی و مذهبی  جذاب و معقول در آن رونق نداشته باشد باید منتظر شیوع و گسترش آسیب ها و بزهکاری ها در جامعه باشیم.

 

روزبه تصریح کرد: مشکل فعالیت های فرهنگی ضعف اراده است نه کمبود اعتبار و  باید با برنامه و همت مضاعف در این عرصه قدم برداشت و هر جایی که  امام جماعت ثابت و پای کاری وجود داشته باشد مساجد فعال و پویایی خواهیم داشت بنابراین نباید فرصت ها را از دست داد.

 

این مسؤول بیان داشت: نقش و اثرگذاری مساجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات به اندازه‌ای است که اگر همه قوای کشور برای ساماندهی مسایل فرهنگی جامعه بسیج شود به تعبیر آیت الله جوادی آملی تنها 10 درصد می توانند در این زمینه موفق شوند و 90 درصد مابقی باید از طریق فعال کردن مساجد حل و فصل شود.

 

استاندار قزوین اظهار کرد: تربیت دینی در مساجد به گونه ای است که افراد را متوجه رعایت حلال و حرام، موضوعات اخلاقی و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر خواهد کرد و به غیر از این اماکن مذهبی هیج نهاد و دستگاه دیگری نمی تواند چنین کارآمدی و اثر بخشی را داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: هرچه قدر مساجد رونق بیشتری داشته باشند انحراف کمتر در جامعه وجود خواهد داشت و افراد از سلامت روانی و معنوی بیشتر و بالاتری برخوردار خواهند شد.

 

شهید ابوترابی مصداق بارز صبر و استقامت در جامعه است

 

در نشست مدیرکل و معاونان ستادی بنیاد استان قزوین با معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر برگزاری کنگره بزرگداشت سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد تاکید شد.

 

مدیرکل و معاونان ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دیدار با حجت‌الاسلام سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی نشستی پیرامون مسایل فرهنگی گفت‌وگو کردند.

 

احسان‌الله لنکرانی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح مسائل مطرح شده توسط مدیرکل بنیاد استان و معاون فرهنگی بنیاد در نشست فوق پرداخت.

 

غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست اظهار کرد: بنیاد استان در معرفی شهدای سرداران شاخص با برگزاری کنگره‌ها، نگاه ویژه‌ای دارد که در این راستا برپایی کنگره بزرگداشت سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبرابوترابی در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

 

حقایق‌پور ابراز کرد: سید آزادگان، شهید ابوترابی به واسطه خدمات ارزشمندی که طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و حتی طول اسارتش در زندان‌های رژیم بعثی به آزادگان داشته از شهدای شاخص قزوین به شمار می‌آید که چهره‌ استانی، ملی و جهانی دارد.

 

وی صبر و استقامت شهید ابوترابی را از ویژگی‌های بارز ایشان دانست و گفت: تبیین سیره اخلاقی این شهید بزرگوار به مردم نقش بسزایی در ترویج روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در کشور و جهان خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید حسن موذنی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر برگزاری کنگره‌های شهدای شاخص کشور تاکید کرد و گفت: سید آزادگان، شهید ابوترابی از جمله این شخصیت‌ها است که بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر، کنگره این شهید با کیفیت مطلوبی، برگزار شود.

 

حجت الاسلام موذنی با قدردانی از زحمات مدیرکل و معاونان بنیاد در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله کنگره شهید ابوترابی، تصریح کرد: باید شهدایی که شاخص هستند و از ویژگی‌های بارزی برخوردارند به صورت ملی و جهانی به مردم شناسانده و معرفی شوند تا آنها با سیره اخلاقی این شهدا آشنا شده و آنرا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

این مسؤول در پایان گفت: باید همه مسؤولان مربوطه در بنیاد تلاش کنند تا کنگره‌ها با هماهنگی لازم برگزار شود.

 

در این نشست مقرر شد، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه لازم برای برگزاری کنگره سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، پیش‌بینی و تصویب کرده و آن را به بنیاد استان قزوین اعلام کند./838/203/ب3

ارسال نظرات