۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۰۴۶۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

آمریکا همیشه در پی خدشه وارد کردن به انقلاب و وحدت کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: شعار مرگ بر آمریکا همانند گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است همانگونه که شیطان ایمان و معنویت ما را مورد هجمه و هدف خود قرار داده است آمریکا نیز همیشه آماده است تا ملت، نظام، انقلاب و وحدت کشور ما را به خطر اندازد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در خطبه ‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به رهنمودهای رهبری ابراز داشت: شعار مرگ بر آمریکا همانند گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است همانگونه که شیطان ایمان و معنویت ما را مورد هجمه و هدف خود قرار داده است آمریکا نیز همیشه آماده است تا ملت، نظام، انقلاب و وحدت کشور ما را به خطر اندازد.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دشمن هوشیار و آگاه باشیم تا مورد تمسخر آن قرار نگیریم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به برخی شبهات درباره سر دادن شعار مرگ بر آمریکا گفت: برخی با مطرح کردن این شبهات خواهان سست کردن مردم هستند در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مخاطب این شعار، مردم آمریکا نیستند بلکه سران ظالم آمریکا هستند که نسبت به مردم آمریکا و جهان، ظلم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: برخی سوال می کنند که این شعار را تا کی باید بر زبان آوریم در پاسخ باید گفت همانطور که شعار مرگ بر شاه تا زمان مرگ وی و مرگ بر صدام تا زمانی که سرش از سوی اربابش به دار آویخته شد ادامه داشت شعار مرگ بر آمریکا نیز تا زمانیکه به خواست خدا به سرنوشتی مشابه شاه و صدام مبتلا شود ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: در حال حاضر شعار مرگ بر آمریکا، ذکر و دعای لعن و نفرین است و تا زمان نابودی آن ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: شعار مرگ بر آمریکا شعار اثر گذاری است چرا که ناراحتی و عصبانیت آمریکا و نوکران داخلی آن در مقابل این شعار، نشان از تاثیر گذاری آن دارد و اینکه بر نقطه حساسی اشاره شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به حقوق بشر حساسیت نشان می‌دهد اما از آن غافل است، یادآور شد: چنین کشوری عملیات و حمله موشکی مظلومان عراق به پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به طور تقریبی 200 نفر در آن کشته و سران منافقین در آن حضور داشتند را محکوم می‌کند.

 

این کارشناس تفسیر قرآن اذعان کرد: در حالی که مردم عراق در این عملیات از حقوق خویش دفاع کرده‌اند، آمریکا به علت کشته شدن سران منافقان کشور عراق را تحت فشارهای جنگی قرار می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر داعشیان با حمایت آمریکا، انگلیس، عربستان و اسرائیل مرتکب ظلم و جنایات بی شماری نسبت به مردم مظلوم و بی گناه می شوند این شیوه، سیره و رفتار کسانی است که در دنیا حکومت و سلطه گری می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: انبیا و ائمه اطهار (ع) کسانی بودند که جانب حق و تقوا را به درستی رعایت کرده و با همه وجود و خونشان و با سیره و سنت شان احکام را تشریح و تفسیر کرده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) نیز با کلام، عمل، ایثار و فداکاری خود از هر جهت تقوا را تفسیر کرد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم مقابله با ظلم ظالمان بر اساس آیات و روایات تصریح کرد: کسانی که در مقابل ظلم و تجاوز ظالمان بی تفاوت هستند و سکوت اختیار کرده اند و با زبان، بیان و رفتارشان واکنشی در مقابل آنها نشان نمی دهند خداوند این افراد را به سرنوشت همان ظالمان دچار خواهد کرد.

 

حجت الاسلام وامسلمین عابدینی ادامه داد: انسان ها در مقابل ظلم و فتنه به 4 دسته تقسیم می شوند گروه اول کسانی هستند که خود ظالمند و جزء فتنه گران هستند دسته دوم نظاره گر ظلم و فتنه هستند اما نسبت به آن بی تفاوتند و واکنشی نشان نمی دهند.

 

وی اضافه کرد: گروه سوم افرادی هستند که از همراهی و حمایت از ظالمان نادم و پشیمانند و خداوند به آنها توفیق فاصله گرفتن از ظلم و ستم را عنایت کرده و در نهایت عاقبت بخیر خواهند شد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به ویژگی دسته چهارم گفت: دسته چهارم کسانی هستند که دارای بصیرت بوده و دشمنان را به خوبی می شناسند و دیگران را نیز نسبت به نیرنگ دشمنان آگاه می کنند که در نهایت سعادت دنیا و آخرت نصیبشان خواهند شد.

 

وی در ادامه افزود: همواره با استمداد از آیات کلام قرآن و با بیانات و روشنگری پیامبر اکرم (ص) یکدیگر را به تقوا سفارش می کنیم و در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) شاگرد آموزنده تقوا هستیم چرا که باید از منابع معنوی تغذیه شویم تا رشد و بالندگی معنوی ما تضمین شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مناسبت های هفته گذشته خاطر نشان کرد: 13 آبان یکی از مناسبت هایی بود که دانش آموزان، دانشجویان و همه مردم با حضور پر شور و حماسی خود همانند روزهای انقلاب سال 57 به خیابان ها آمدند و شعار مرگ بر آمریکا را با جدیت و با خشمی فزون تر از گذشته نثار آمریکا کردند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: این امام نقش مهم و مؤثری را در تبیین حقایق واقعه عاشورا نسبت به مردم آن زمان برعهده داشته است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: برخلاف برخی نظریات در خصوص عدم حضور امام سجاد (ع) در بازتاب واقعه عاشورا، این امام به عنوان رهبر و راهنمای حضرت زینب (ع) بود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان یادآور شد: صحبت‌های امام زین‌العابدین (ع) در مجلس و منبر یزید در خصوص معرفی خاندان اهل بیت و بیان واقعیت عاشورا نمونه حضور این امام است./955/202/ب1

ارسال نظرات