۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۴۴۱
امام جمعه موقت زاهدان:

ناتوانی آل سعود در مدیریت دلیل قربانی شدن مسلمانان در فاجعه منا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به فاجعه غم‌انگیز منا، گفت: اکنون آل سعود سعی دارد با بهانه‌های واهی بر سوء مدیریت و ناتوانی خود سرپوش بگذارد در حالی که نمی‌تواند جامعه جهانی آگاه و روشن بین را با اینگونه سخن‌ها فریب دهد.
حجت الاسلام احمد راهداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، گفت: روز 13 آبان روز بصیرت و آگاهی و اقتدار ایران است.

 

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: 13 آبان یادآور سه اتفاق بزرگ در ایران اسلامی است که نخستین رویداد اعتراض امام امت به قانون کاپیتولاسیون و قضاوت کنسولی به عنوان یک بند ننگین در سال 1343 هجری شمسی و افشای این قرارداد ننگین از سوی امام خمینی (ره) است که پس از آن رژیم پهلوی در 13 آبان 1343 هجری شمسی امام راحل را به ترکیه و پس از آن به نجف در کشور عراق تبعید کرد.

 

وی با اشاره به 13 آبان 57 بیان کرد: در 13 آبان سال 1357 هجری شمسی نیز دانش آموزان و دانشجویان با تجمع در صحن دانشگاه تهران شعارهای ضد رژیم پهلوی سر دادند که با مداخله کماندوهای آن رژیم 65 نفر از دانش آموزان به خاک و خون کشیده شدند و این روز در ایران اسلامی روز دانش آموز نام گرفت.

 

وی افزود: گرامیداشت مناسبت‌های مهم از جمله 13 آبان برای ملت ایران، بسیار ضروری است؛ زیرا اشغال لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان بهترین دستاورد جوانان بود.

 

حجت الاسلام راهداری اظهار کرد: در 13 آبان سال 1358 هجری شمسی نیز پس از فرمان امام خمینی(ره) دانشجویان به سفارت آمریکا در ایران که یک لانه جاسوسی محض بود حمله و آن را تسخیر کردند.

 

امام جمعه موقت زاهدان یادآور شد: گرچه جاسوسان آمریکایی بسیاری از اسناد را از بین بردند اما اسناد دست سوم و چهارم به دست آمده در این لانه جاسوسی موجب اذعان جامعه بین الملل به کارهای جاسوسی آمریکا در ایران اسلامی شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: بکار گرفتن توصیه های مقام معظم رهبری به عنوان یک سرمایه ارزشمند می تواند ملت ایران و دستگاه دیپلماسی به ویژه وزارت امور خارجه را در دنیا به اوج رساند.

 

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به فاجعه غم‌انگیز منا ابراز داشت: دلیل فاجعه منا و قربانی شدن حدود هشت هزار مسلمان در حرم امن خداوند کوتاهی و ناتوانی رژیم آل سعود در مدیریت است.

 

وی تصریح کرد: اکنون آل سعود سعی دارد با بهانه‌های واهی بر سوء مدیریت و ناتوانی خود سرپوش بگذارد در حالی که نمی‌تواند جامعه جهانی آگاه و روشن بین را با اینگونه سخن‌ها فریب دهد.

 

حجت الاسلام راهداری با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: کشتار مردم بی گناه فلسطین از سوی رژیم غاصب صهیونیستی یک اقدام وحشیانه است و مدعیان حقوق بشر نیز با بی تفاوتی در مقابل این جنایت ها سکوت اختیار کرده اند./831/201/ب1

ارسال نظرات