۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۴۳۴
حجت الاسلام راشد یزدی:

رسیدن به نعمت‌های الهی در گرو تحمل رنج و سختی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: استفاده و دستیابی به نعمت های الهی رنج دارد و تحمل این رنج گنج را به ارمغان می آورد، بنابراین در این عالم اگر زحمت و کندو کاو کنیم، سعود کرده و اگر متوقف شویم، سقوط می کنیم.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام راشد یزدی، کارشناس مذهبی پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین شهدای منا در حسینه نصرت با اشاره به این که موجودات عالم به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: برخی از موجودات مانند خورشید از اول خلقت کامل و با گذشت زمان رو به زوال می روند و برخی دیگر مانند انسان سیر کمال را طی می کنند.

 

وی بالا رفتن را علت غایی خلقت انسان عنوان و اظهار کرد: انسان بر خلاف حیوان مسیر عمودی را سپری می کند و از زمین به آسمان می رود تا به خدا برسد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که انبیا برای آموختن زندگی به بشر آمده اند، تصریح کرد: پیامبر خاتم به آخر مسیر کمال رسید و ما نیز باید همان مسیر انبیای الهی را طی کنیم.

 

کارشناس مذهبی فشار را از عوامل تکامل دانست و خاطرنشان کرد: استفاده و دستیابی به نعمت های الهی رنج دارد و تحمل این رنج گنج را به ارمغان می آورد بنابراین در این عالم اگر زحمت و کندو کاو کنیم، سعود کرده و اگر متوقف شویم، سقوط می کنیم.

 

وی افزود: بگویید «می توانم» تا بتوانید و هیچ مشکلی وجود ندارد جز این که آسان شود. با استفاده از تخصص مورد نیاز هر مشکلی حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره انجام فریضه حج، گفت: ما برای فشار دیدن خلق شده ایم و خداوند برای این که بشر قدرت پیدا کنند و بنیه وی را تقویت کند بر کسانی که آسایش دارند کلاسی به نام حج تعیین کرده است. برای این که انسان پرورش یابد باید فشار ببینند.

 


این کارشناس مذهبی با بیان این که سفر حج برای ساخت و ساز انسان است، اظهار کرد: روایات زیادی مبنی بر تعقل پذیری انسان در مدینه و تبیین و تدبر کردن در مکه است و انسانی که به حج می رود، فردی بر می گردد که خداوند در مورد وی می فرماید: «زندگی را از نو شروع کن.»

 


وی با  اشاره به این که برخی می گویند: «به جای رفتن به حج به فقرا کمک کنید.» گفت: چرا افرادی که چنین حرفی را می زنند در خصوص سفرهایی که به کشورهای دیگر انجام می شود چیزی نمی گویند؟ کسی که به حج می رود سهم و حقوق فقرا را از اموال خود می دهد سپس به این سفر معنوی رهسپار می شود و حتی به تکرار در حج تأکید شده است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه با اشاره به فاجعه منا، اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) کسی که در لباس احرام جان خود را از دست می دهد هول قیامت ندارد و لبیک گویان وارد بهشت می شود، بنابران بازماندگان نگرانی این که آن ها از دست رفته اند نداشته باشند./1310/202/ب1

ارسال نظرات