۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۴۱۱
امام جمعه موقت ساری:

شعار مرگ بر آمریکا با خون مردم ایران عجین شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که شعار مرگ بر آمریکا با خون مردم ایران عجین شده است، گفت: این شعار مرگ بر استکبار و نماد آن شیطان بزرگ آمریکا است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروزدر خطبه های عبادی سیاسی جمعه مرکز استان با بیان این که فلسفه قیام عاشورا احیای شعائر و اخلاق بوده است و در کنار ابراز احساسات در عزاداری، اصل حماسه حسینی و قیام عاشورا را در مجالس زنده کنیم، اظهار داشت: عاشورا به معنای دفاع از قرآن و پیروی از حق و حقیقت و اعلام تنفر و انزجار از کفر است.

 

وی ﺑﺮ ﺿﺮورت ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﻘﺎﯾﻖ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺮای ﻋﻤﻮم ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺻﻞ ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ در ﺣﺎﺷﯿﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

 

امام جمعه موقت ساری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، اداﻣﻪ داد: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ.  

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﺮای ھﻤﯿﺸﻪ ﺗﺎرﯾﺦ زﻧﺪه و ﭘﻮﯾﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽدر ﻋﺮﺻﻪ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ دارای ﻋﺰت و ﻋﻈﻤﺖ اﺳﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی ﺻﺤﯿﺢ از ھﻤﺎن ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﺣﺴﯿﻨﯽ اﺳﺖ. 

 

حجت الاسلام قاسمی محرم و عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت و آگاهی جامعه از معارف و احکام دین دانست و با بیان این که این یک توفیق الهی است که خداوند به وسیله امام حسین(ع)، میسر ساخته است، تصریح کرد: برقراری عدالت، مبارزه با ظلم و ظالم و احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز از پیام های حماسه جاویدان عاشورای حسینی است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در تاریخ انقلاب‌های فراوانی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه قیام و نهضت عاشورا جاودانگی نداشته است، یادآور شد: حضور جوانان در جلسات امام حسین(ع) هرسال پرشورتر می‌شود و هیچ‌گاه این جلسات کمرنگ نشده است و به همین دلیل باید در جهت شناخت بیشتر جوانان با اهل بیت(ع) و زندگی اهل بیتی تلاش شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که عزاداری های محرم باید براساس شرع مقدس باشد و از هرج و مرج و خرافات در دسته روی ها جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید عاقلانه و ساده باشد و از تشریفات پرهیز شود.

 

وی گفت: محرم سند افتخار شیعه است و به همین دلیل باید اشعار و مرثیه ها در شأن ائمه اطهار(ع) و شیعه باشد و باید از ورود برخی بدعت ها و خرافات به عزاداری های حسینی جلوگیری شود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تبیین اهداف قیام امام حسین و انتقال معارف اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اهداف و جایگاه عزاداری باید مشخص شود و در عزاداری ها شاهد ترویج فرهنگ صحیح عاشورا باشیم.

 

وی با بیان این که عزاداری‌های حسینی باید با معرفت همراه باشد و باید به عمق واقعه فاجعه کربلا پی ببریم، افزود: ما باید از حماسه عاشورا و کربلا درس بگیریم و از تاریخ ریشه‌های مشترک را استخراج کنیم.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی 13 آبان در کشور، گفت: این حضور پاسخ کوبنده ای به سیاست های استکباری آمریکایی بود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امروز دیگر آمریکایی ها هیچ جایگاهی در جهان ندارند، افزود: انقلاب اسلامی ایران سیاست ها و منافع آمریکایی ها در جهان و منطقه را با چالش روبرو کرد.

 

وی با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی لرزه بر اندام آمریکایی ها در جهان انداخته است، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان قالب درذ جهان تبدیل شده است.

 

امام جمعه موقت ساری، بحران های امروزی منطقه را محصول سیاست های غلط آمریکایی ها در منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها حامی اصلی تروریست در جهان است.

 

وی شعار مرگ بر آمریکا را شعار محوری ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است و خواهد بود.

 

حجت الاسلام قاسمی بابیان این که ملت ایران همچنان مدافع مظلومان عالم است، ادامه داد: امروز ایران اسلامی پرچم دار گفتمان استکبار ستیزی در جهان است.

 

وی عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی را مرهون هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن بداند تا زمانی که ولی فقیه بر این کشور رهبری می‌کند کسی نمی‌تواند  به کشور ما نگاه  چپ بیاندازد.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که شعار مرگ بر آمریکا با خون مردم ایران عجین شده است، ادامه داد: این شعار مرگ بر استکبار و نماد آن شیطان بزرگ آمریکا است./950/201/ب1

ارسال نظرات