۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۰۳۹۰
آیت‌الله مظاهری:

صادر کردن نفت بدون توجه به خودکفایی داخلی غلط است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این که نفت صادر کردن غلط است، گفت: نفت را باید به اندازه احتیاج خودمان استفاده کنیم، از نظر همه نفت صادر کردن غلط است، نباید نفت خود را از بین ببریم و باید نفت را برای آیندگان نگاه بداریم.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود گفت: هر کس بهشت می‌خواهد و می‌خواهد زندگی خوش و خرمی در دنیا و آخرت داشته باشد، باید سرمشقش اهل‌بیت(ع)‌ باشد، نمی‌توان گفت که اهل‌بیت(ع) به یک راه بروند و ما نیز راه خودمان را برویم،‌ این گونه از ائمه(ع) دور می‌شویم باید کار و تلاش و کوشش کنیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انسان می‌تواند به کارهای غیرعبادی‌اش رنگ عبادی بدهد، ابراز کرد: انسان می‌تواند کاسبی و کار کند برای این که بچه‌هایش را بزرگ کند و به مدرسه ببرد تا در جامعه فرد مفیدی شود.

وی تأکید کرد: هفتاد هشتاد سال یک مرجع تقلید شبانه‌روز زحمت کشیده است، یک ساعت و دو ساعت که نیست، بلکه یک عمر این کتاب را نوشته است و گفته است که این کتاب را مطالعه کنید، اما متأسفانه هیچ‌کداممان این رساله‌ها را مطالعه نمی‌کنیم، آن چیزی که در ولایت داریم احساسات و عشق است اما پیروی واقعی از اهل‌بیت(ع) نداریم.

وی ابراز کرد: باید با رساله علمیه و کتاب‌های اعتقادی سر و کار داشته باشید، کتاب‌های اخلاقی بسیار نوشته شده است، ما باید فضیلت را از رذالت تشخیص بدهیم و رذائل را از دل بکنیم، این‌ها مطالعه و خواندن می‌خواهد و الحمدلله کتاب‌هایش نوشته شده و هم می‌توان از نظر احکام، اخلاق عالم شویم و نیاز به یک ساعت مطالعه در شبانه‌روز باشیم

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: ما باید بعد از 35 سال همه خودکفا شده باشیم، چند سال قبل وزیر کشاورزی آمد پیش من و با خوشحالی گفت که آمدم که شما را خوشحال کنم در گندم و در حبوبات خودکفا شدیم، چه قدر من خوشحال شدم و صورت او را بوسیدم اما متأسفانه اکنون خودکفا نیستیم.

وی گفت: برخی می‌گویند نفت داریم و نفت را می‌فروشیم، نفت فروختن حرام است، نفت از آن آیندگان است، ما مسلمانان نفت مان را می‌دهیم به استکبار و آن‌ها نفت را ذخیره می‌کنند و ما شدیم شیعه علی(ع)، این نحوه شیعه‌گری امام علی(ع) نیست، نباید به این چیزها دل خود را خوش کنیم، شیعه علی(ع) یعنی آن کس که نفت خودش را ذخیره کند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نفت صادر کردن غلط است، اظهار کرد: نفت را باید به اندازه احتیاج خودمان استفاده کنیم، از نظر همه نفت صادر کردن غلط است، نباید نفت خود را از بین ببریم و باید نفت را برای آیندگان نگاه بداریم./914/پ202/ج

ارسال نظرات