۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۰۲۷۷
دبیر علمی همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی:

سیره امام خمینی الگویی مناسب در سبک زندگی اسلامی است/ دشمن می‌خواهد این الگوها را تغییر دهد

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی با بیان این که همه انسان‌ها در زندگی نیاز به الگو دارند، گفت: دیدگاه‌های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) الگوی خوبی برای ما است اما به دلیل استبداد و استعمار غربی فرهنگ جامعه با تغییر مواجه شده ولی در زمان حاضر انقلاب امام خمینی(ره) الگویی مناسب برای سبک زندگی اسلامی است؛ دشمن دست از تلاش برای تغییر این الگوها بر نمی‌دارد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید مهدی طاهری، دبیر علمی همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر، پیش از ظهر امروز در این همایش که در سالن عارف الحسینی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد با ارائه گزارشی از این همایش، اظهار داشت: سبک زندگی به عنوان روش و الگوی زندگی اسلامی نمایان‌گر شیوه زندگی مردم آن جامعه است و تا زمانی که مردم به فرهنگ و اداب و رسوم خود پایبند باشند به قله‌های علم و پیشرفت خواهند رسید.

 

وی با بیان این که همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: ایشان فرمودند بدون ترویج سبک و فرهنگ اسلامی این انقلاب به اهداف بلند خود نخواهد رسید و بنابراین باید تلاش کرد تا این سبک و فرهنگ در زندگی آحاد مردم جامعه نهادینه شود.

 

طاهری با اشاره به این که مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی به موضوع زبان و فرهنگ اسلامی می‌پردازد و بنا بر ضرورت سبک و فرهنگ زندگی اسلامی همه انسان ها نیاز به الگو در زندگی دارند، خاطرنشان کرد: دیدگاه های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) الگوی خوبی برای ما است اما به دلیل استبداد و استعمار غربی فرهنگ جامعه با تغییر مواجه شده و در زمان حاضر انقلاب امام خمینی(ره) الگویی مناسب برای سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که دشمن دست از تلاش برای تغییر این الگو بر نمی‌دارد، گفت: در حوزه فرهنگی اهدافی را تبیین کرده‌ایم که اهم آن ترویج اندیشه‌های اسلامی و آسیب شناسی فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر است تا بتوانیم این سبک زندگی را نهادینه کنیم و از طریق سبک و فرهنگ اسلامی بتوانیم برای تحقق تمدن اسلامی آماده شویم.

 

معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: بایسته های سبک و فرهنگ زندگی اسلامی با تکیه بر اندیشه معصومین(ع) و علمای بزرگ از جمله امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و راهکارهای ترویج این فرهنگ از مهمترین بخش های این همایش است.

 

وی با اشاره به مقدماتی که برای این همایش صورت گرفته، اظهار داشت: حدود 150 مقاله برای شرکت در این همایش ثبت شده است که از 33 واحد دانشگاهی و حوزوی در سراسر کشور بوده است و از این 150 مقاله 15 مقاله را بانوان و بقیه را برادران ارسال کرده اند و 39 مقاله در بخش مفاهیم و کلیات 40 مقاله در بخش بایسته ها و بقیه هم در بخش آسیب ها و راهکار ها بوده است که 16 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده است.

 

طاهری افزود: از بین مقالاتی که نمره بالای 60 را دریافت کرده‌اند در مجله‌های معتبر به چاپ خواهد رسید و نشست هایی برای ارائه مقالات در سراسر کشور برگزار خواهد شد تا سبک زندگی اسلامی را بهتر بتوانیم ترویج کنیم./843/پ202/ف

ارسال نظرات