۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۰۸۵
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

مدیریت اقتصادمحور منجر به مظلومیت فرهنگ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم اجرای مدیریت فرهنگ محور در کشور، گفت: مدیریت اقتصادمحور و یا سیاست محور منجر به مظلومیت فرهنگ در جامعه می شود.
ثابت قدم وحيد- نشست خبري شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، با اشاره به برنامه ها و اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون به دلیل آنکه انقلاب و قیام مردم ما علیه رژیم ستم شاهی به تمام معنا فرهنگی بود، موضوع فرهنگ همواره به عنوان مبحث اساسی و راهبردی نظام اسلامی مطرح بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ماهیت و شالوده انقلاب و نظام اسلامی فرهنگ است، افزود: از طرف مقابل راهبرد اساسی دشمنان برای مقابله با این نظام نیز پس از شکست روش های سخت، به روش های نرم و فرهنگی تغییر داد.

 

ثابت قدم وحید تصریح کرد: بر این اساس لزوم ورود و دخالت حاکمیت در موضوع فرهنگ بدیهی است چرا که رهاسازی فرهنگی نتایج و عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و زمینه را برای اجرای نقشه ها و اهداف فرهنگی دشمنان در کشور را فراهم می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در این راستا می بایست مدیریت کشور، مدیریتی فرهنگ محور باشد، خاطرنشان کرد: در دوره های پیشین در کشور به ترتیب مدیریت اقتصاد محور و سیاست محور داشتیم و فرهنگ دچار مظلومیت شده بود که نتیجه آن نیز بر همگان روشن است.

 

وی اضافه کرد: وقتی نگاه و رویکرد مدیریتی کشور اقتصاد محور و یا سیاست محور باشد بالطبع فرهنگ به موضوعی فرعی بدل شده و به مرور مشکلات فرهنگی افزایش می یابند اما اگر مدیریت کشور فرهنگ محور باشد سایر بخش های اقتصادی و سیاسی نیز بر اساس نگاه فرهنگی شکل می گیرند.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن رویکرد مدیریتی فرهنگی در کشور، افزود: باید این نگاه در تمام بخش های کلان و خرد مدیریت کشور اجرایی شده و پیوست فرهنگی در تمامی طرح های اقتصادی و سیاسی لحاظ شود.

 

وی در ادامه با یادآوری مسائل مبتلابه فرهنگی در خراسان شمالی، سفر رهبری به این استان در سال 91 را نقطه عطفی در ارتقای معنوی فرهنگ عمومی خراسان شمالی دانست و اگفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی با مطرح کردن موضوع سبک زندگی اسلامی، پروژه عظیم معنوی را آغاز کردند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اقدامات این شورا در زمینه اجرایی کردن اصول مربوط به سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری در استان، اظهار کرد: در این راستا 20 موضوع مورد نظر رهبری در سفر به خراسان شمالی در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بحث و بررسی شده و در برخی موارد نیز سند تحقق آن تهیه شده است.

 

ثابت قدم وحید با بیان اینکه افزون بر این در هر کدام از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی 10 آسیب جدی شناسایی شده و در جلسات شورای فرهنگ عمومی برای رفع آنها برنامه ریزی می شود، افزود: در سال جاری تاکنون 18 جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان های استان برگزار و 78 مصوبه نیز در این جلسات به تصویب رسیده است.

 

گفتنی است، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1387، چهاردهم آبان ماه که با تصویب آیین نامه شورای فرهنگ عمومی مصادف است به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی ثبت شد و از آن زمان تاکنون همه ساله در این ایام دستگاه ها و مسؤولان اجرایی و فرهنگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را با محوریت فرهنگ عمومی جامعه اجرا می کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات