۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۰۰۱۷
امام جمعه گرمسار در راهپیمایی یوم الله 13 آبان:

نتایج مذاکرات تنها قرار است حقوق خودمان را به ما برگرداند/ هیچ وجه مشترکی با آمریکا نداریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرمسار گفت: در پای میز مذاکرات هسته‌ای آمریکا و متحدانش تنها وعده داده‌اند حقوق از دست رفته خودمان را به ما بازگردانند و چیز زیادی به ما نداده‌اند.
امام جمعه گرمسار امام جمعه گرمسار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، راهپیمایی بزرگ یوم الله 13 آبان این شهرستان از ساعت 10 صبح با حضور امام جمعه گرمسار، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و نیرو‌های نظامی و انتظامی، فرماندار، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های گرمسار و جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان گرمساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد، مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در جمع راهپیمایی کنندگان گرمسار، ضمن تبریک روز دانش آموز و گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: این روز، روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه است وقتی امام در مقابل لایحه کاپیتولاسیون ایستاد؛ به ملت ایران توهین شده بود، هر مرد آمریکایی در ایران هر جنایتی را مرتکب می‌شد در ایران دستگاه‌های قضایی حق نداشتند با جنایت کاران آمریکایی برخورد کنند.

 

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: امام متوجه شد تحقیر ملت ایران در این لایحه وجود دارد، پس فریاد امام بلند شد و در اینجا بود که دشمن مجبور به عقب نشینی گردید و نتوانستند با تهدید و تحقیر امام را خاموش کنند و در نتیجه امام را به ترکیه تبعید کردند.

 

وی با اشاره به وقایعی از 13 آبان سال 57 خطاب به دانش آموزان گفت: 56 نفر از دانش آموزان به خاطر اعتراض نسبت به تبعید امام و سفر مقامات آمریکایی در دانشگاه تهران در چنین روزی به شهادت رسیدند، شما دانش آموزان در انقلاب ملت ایران و پس از آن سابقه خوبی دارید، 36000 شهید دانش آموز در جنگ تحمیلی گواه این مطلب است.

 

حجت الاسلام مهدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در چنین روزی دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند به دلیل اینکه شاه از نظر ملت ایران یک جانی و مجرم بود ؛ محمد رضا شاه و پدرش کسانی بودند که به مملکت ما خیانت کردند و با همه این تفاسیر آمریکا به شاه مزدور پناه داد و مردم شاهد توطئه‌های پی در پی در کشور و تعطیلی کارخانه‌ها بودند و اختلافات هر روز در ایران تشدید می‌شد.

 

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: مردم دلیل همه این تشنجات را از سفارت خانه آمریکا می‌دیدند، بنابراین جمعی از دانشجویان پیرو خط امام به همراهی مردم لانه جاسوسی را تسخیر کردند و مردم نیز از آنان حمایت کردند، لانه جاسوسی تسخیر شد اسناد بسیار مهمی از این لانه بدست آمد و متوجه شدیم جرقه تمام توطئه‌ها در ایران از لانه جاسوسی زده می‌شده ؛ ملت ایران مردم با بصیرت و آینده‌نگری هستند بنابراین کارهای خود را براساس فکر و مصالح کشور و مردم انجام می‌دهند.

 

ماهیچ وجه مشترکی با آمریکا نداریم

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند:"ما با آمریکا فاصله زیادی داریم" اظهار داشت: ما با آمریکا در داخل و خارج کشور هیچ‌گونه وجهه مشترکی نداریم ما 12 سال با آمریکا مذاکره کردیم تا قضیه هسته‌ای حل بشود و بعد از 12 سال امتیازات زیادی از ما گرفتند تا حقوق خودمان را به ما بدهند، چیز زیادی به ما نمی‌دهند با تمام تلاشی که مجلس و دولت ما انجام دادند در آخرالامر امتیازاتی را آمریکا گرفت تا حقوق از دست رفته ما را به خودمان برگردانند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: حقوق بشر آمریکایی این است که در ایران عفت،عصمت، کرامت و نهاد‌های انقلابی و اسلامی نباشد؛ در ایران شعار استکبار ستیزی وجود نداشته باشد؛ آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی رژیم صهیونیستی باقی بماند؛ ما با آمریکا در مباحث داخلی و منطقه‌ای و هم مباحث بین المللی هیچ وجه اشتراکی نداریم و آمریکا تا به حال از آنچه که گفته است، عقب نشینی نکرده است و همیشه به دنبال منافع و سیاست‌های خودش است./977/202/ب1

ارسال نظرات