۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۹۹۴
آیت الله نوری همدانی:

مبارزه با استکبار جز با نهادینه کردن فرهنگ و ایثار در جامعه محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور با اشاره به هجمه دشمن علیه این اصل مهم، گفت: عده ای در تلاش برای کم رنگ کردن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه هستند؛ رسانه ها و جراید ملی نقش مهمی در ترویج این فرهنگ اسلامی دارند.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور با تجلیل از آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان به عنوان رییس این ستاد اظهار داشت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور حائز اهمیت بالایی است و باید این امر مهم در جامعه تداوم داشته باشد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: یکی از دسیسه های دشمنان اسلام در طول تاریخ کم رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده است؛ استکبار با مطالعات فراوان به این نتیجه رسیده است که مهم ترین عامل پیروزی مسلمانان و به ثمر نشستن انقلاب، برگرفته از همین فرهنگ والا بوده است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره جهاد با دشمنان اسلام اظهار داشت: در آیات متعددی از قرآن کریم درباره جهاد و لزوم مبارزه با استکبار سخن به میان آمده و این فرهنگ مهم به نتیجه نمی رسد، مگر این که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی تعابیر غلط از اصول اسلامی ابراز کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که عده ای می خواهند این فرهنگ را کم رنگ جلوه داده و آثار آن را از بین ببرند و تعریف متفاوتی از جهاد و امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرده و معنای این اصول را تغییر دهند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به رسانه ها توصیه کرد: رسانه های ملی و جراید بکوشند تا مفهوم و آثار جهاد و شهادت را برای مردم تبیین کنند و آثاری که از آغاز تا کنون برای عزت و سربلندی بشریت داشته است را بازگو کنند؛ یکی از کارهای مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که باید از سوی گویندگان، خطبا، مداحان و رسانه ها انجام شود.

 

وی از ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خواستار شد: باید در تمامی استان ها و شهرستان ها نمایشگاه هایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شود؛ وصیت نامه و زندگی نامه شهدا چاپ شود و به انگیزه حضور رزمندگان در جبهه ها که در حمایت از ولی فقیه به جهاد با دشمنان شتافتند، پرداخته شود./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات