۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۸۳۷
مقدم فر:

افرادی که از سوابق خوب خود فاصله گرفته اند خط نفوذ را دنبال می کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل رسانه با بیان این که افرادی که از سوابق خوب خود در انقلاب فاصله گرفته اند خط نفوذ را دنبال می کنند، گفت: در خط تحریف حضرت امام(ره) با کسانی مواجهیم که سوابق خوبی دارند، اما امروز به لحاظ فکری هیچ نسبتی با امام ندارند، خطرناک ترین عوامل اینها هستند.
حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حميد رضا مقدم فر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حمیدرضا مقدم فر کارشناس فرهنگی و رسانه سه شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به دستگیری شماری از عوامل نفوذی رسانه ای دشمن، دیدگاه های خود درباره موضوع نفوذ را تشریح کرد.
 
وی با بیان این که تاکنون عرصه نفوذ عموما شکل امنیتی داشته اما امروز با اشکال جدیدی در عرصه نفوذ روبرو هستیم، تصریح کرد: تاکیدات مکرری که درباره نفوذ می شود، بویژه بعد از مذاکرات و برجام، نفوذ در اشکال اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی است، اما مهم ترین حوزه آن فرهنگی و سیاسی است.
 
مقدم فر با بیان این که بخشی از وضعیت نفوذ با عامل انسانی سروکار دارد، خاطرنشان کرد: امروز با نفوذی مواجه هستیم که در جو و فضا معنا می شود، ایجاد یک فضایی که ادراکات و کانون ذهن را تغییر دهد؛ آماج این نفوذ در مردم، مسؤولان و نخبگان است.
 
وی اضافه کرد: لزوما اینها عامل سرویس های اطلاعاتی نیستند، ما عناصری را داریم که کاملا تفکر غرب گرا دارند، اینها فضاسازی فکری در بین مردم و مسؤولان می کنند، ساحت اینها امنیتی نیست.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه تصریح کرد: ما افرادی را داریم که دچار استحاله شدند، در انقلاب سوابق خوبی دارند، اما تغییر هویت داده اند.
 
این فعال عرصه رسانه خاطرنشان کرد: اینها هنوز بر کرسی سوابق خوب خود سوار هستند و همه آنها را با همان سوابق می شناسند در حالی که از سوابق خود فاصله گرفته اند، اینها خط نفوذ را دنبال می کنند.
 
مقدم فر یادآورشد: در خط تحریف حضرت امام(ره) با کسانی مواجهیم که سوابق خوبی دارند، اما امروز به لحاظ فکری هیچ نسبتی با امام ندارند، خطرناک ترین عوامل اینها هستند.
 
وی بیان کرد: اینکه نفوذ را در جناح بندی ها تعریف کنیم به هیچ وجه درست نیست؛ نفوذی که آمریکایی ها به عنوان یک راهبرد جدید دنبال می کنند یک واقعیت است.
 
مقدم فر با تاکید بر این که آمریکایی ها بعد از مذاکرات هسته ای راهبرد نفوذ را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: بعد از مذاکرات هسته ای دشمن ما همان دشمن با همان خصومت سابق است، اما با روش های هوشمند و جدید جلو می آید و برای مقابله نیز باید دقیق و حساب شده عمل کنیم.
 
وی افزود: مهم ترین بحث واکسینه شدن، این است که اگر نفوذ را شناختیم خلع سلاح می شود؛ جنگ این نوع نفوذ ادراکی است که مخاطب آن مردم، مسؤولان و نخبگان هستند.
 
مقدم فر با بیان این که دشمنان برای تاثیر گذاری بر هر طیف برنامه مشخصی دارند و نقش خاصی نیز برای رسانه ها در نظر گرفته اند، گفت: مساله نفوذ در رسانه ها جدید نیست، بعد از برجام فرصت جدیدی برای دشمن ایجاد شده و آنها به دنبال سوء استفاده از این مساله هستند و این مساله نیز ربطی به جریان خاص سیاسی ندارد.
 
وی با بیان این که عرصه نفوذ عرصه رخنه دشمن به حوزه ملی ما است، گفت: نفوذ به قدری مهم، خطیر و پیچیده است که بیش از آن که مراقب باشیم به هر چیز نفوذ نگوییم، باید این عرصه را خوب بشناسیم.
 
مقدم فر گفت: متاسفانه فهم نفوذ دشوار است و نیاز به بصیرت دارد، مسؤولان و رسانه ها باید این مساله را درک کنند؛ مدیران رسانه ها به هوش باشند؛ نباید اجازه دهیم این گونه روی رسانه های ما نفوذ کنند.
 
وی اضافه کرد: اگر نفوذ جدی گرفته نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد، فهم این مساله باید وجود داشته باشد، اگر مسؤولان ما غفلت کنند دچار مشکل خواهیم شد؛ دشمن از یک قدم زدن وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا سوء استفاده می کند و می گوید کشوری که بیش از سی سال مقاومت کرد و ایستاد امروز با ما همقدم شده است.
 
مقدم فر اضافه کرد: یا آنجایی که وزیر خارجه ما غیر تعمدانه با اوباما مواجه شد و یا گفت وگوهای تلفنی، اینها همه عرصه های نفوذ است که دشمن از آن سو استفاده می کند.
 
این کارشناس رسانه عرصه نفوذ را عرصه امنیت ملی کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما دربحث نفوذ به تولید محتوا و ادبیات در دو عرصه عمومی و نخبگی نیاز داریم، این ادبیات نیز باید قابل فهم باشد.
 
مقدم فر در بخش پایانی گفت وگوی ویژه خبری ضمن گرامی داشت 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار، تصریح کرد: امسال باید 13 آبان متفاوت از سال های قبل باشد، مردم بویژه جوانان به آمریکایی ها نشان دهند ای آمریکا ما دست و مچ تو را باز کرده ایم و اجازه نفوذ به شما نخواهیم داد. /924/
ارسال نظرات