۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۹۸۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی تایید محتوا و نظارت بر امور فرهنگی درنیشابور، فراگیری پدافند سایبری بسیج نیشابور و دیدار بسیجیان دانش آموز با امام جمعه شهرستان درگز از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کارگاه آموزشی تایید محتوا ، فرماندهان، مدیران عقیدتی و نظارت و مسؤولان فرهنگی حوزه های مقاومت بسیج در نمازخانه شهدای بسیج نیشابور برگزار گردید.


حجت الاسلام حسین رحیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نیشابوراظهارداشت : این کارگاه با هدف ارتقاء سطح آموزشی نسبت به امور فرهنگی  فرماندهان ومسئولین حوزه های مقاومت بسیج برگزار گردید.


مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نیشابور بحث فرهنگی وپرداختن به آن را محوری ترین مسئله کشور بیان کرد وتصریح کرد :اصل، فرهنگ جامعه برمبنای آموزه های دینی است واقتصاد ،عمران ،تکنولوژی وصنعت  فرع آن است ،وتا به اصل که فرهنگ است پرداخته نشود فروع درست ودرمانی نخواهیم داشت.


وی ادامه داد: آنقدر مسئله فرهنگ مهم است که آقا می فرمایند من بعضی اوقات خوابم نمی بره ونیمه شب از خواب بیدار می شوم وبه درگاه خدا تضرع میکنم همه مسئولیم خصوصادست اندرکاران مسائل فرهنگی که نگذاریم فرهنگ مبتذل غرب جایگزین فرهنگ غنی اسلام گردد.


مسئول تایید محتوا ونظارت برامور فرهنگی بسیج نیشابور افزود : دربسیج دووظیفه مهم رادنبالیم یک تولیدات فرهنگی سالم درزمینه های مختلف  ودوم جلوگیری از تولیدات مضرکه با فرهنگ انقلابی واسلامی ما همخوان نیست.


حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به آیه 11 سوره رعد گفت : موقعیت هیچ ملتی را دیگران نمی توانند تغییر وتحول ایجاد کنند الا اینکه خود آنها درسرنوشت خود دخیل باشند.ملت عزیز ایران سرنوشت بسیارارزشمندی که انقلاب اسلامی است با رهبری امام عزیز (ره)  را رقم زدندواز ثمرات این انقلاب امنیت ،عزت،بالندگی زیرسایه ولایت است که نیاز به تشکر از خدای متعال دارد.

وی بابیان اینکه تاهنگامی که شکر نعمت ولایت، امنیت ، وارزشهای انقلاب اسلامی صورت گیرد این نعمتها ازماگرفته نخواهد شد تاکیدکرد:خداوند متعال درصورتی حامی است که مردم هم خواستار باشند  درغیراین صورت اگر غافل شوند وبی تفاوت گردندوازارزشها حفظ وحراست نکنند خداوند هم حمایتش را برمی داردوسرانجام انقلاب معلوم نیست به کجا ختم گردد.


درادامه این کارگاه واعظی از کارشناسان ومسئولین تایید محتوا ونظارت برامور فرهنگی سپاه امام رضا (ع) درمورد اصول لازم الرعایه برنامه های سپاه وبسیج سخنانی را ایراد کرد.


در پایان این کارگاه از مدیران فعال عقیدتی و نظارت تقدیر به عمل آمد.


پایوران بسیج نیشابورپدافند سایبری را فراگرفتند

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور گفت: در حال حاضر آسیب‌های فضای مجازی، چندین برابر فرصت‌های آن است آسیب‌ها گوناگونی نظیر جرائم سازمان یافته، تخریب بانک اطلاعاتی، جرایم علیه امنیت عمومی و ملی، حملات مختل کننده، خدمات جاسوسی، نقض حریم خصوصی، جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی در این فضا به وجود آمده است که لزوم آموزش پدافند سایبری را دو چندان می کند.


ابوالفضل فتوحی درتعریف پدافند غیر عامل بیان داشت:کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران ، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی ، فنی و مدیریتی از اهداف پدافند غیرعامل می باشد.


وی به برنامه های بسیج نیشابور درهفته پدافند غیر عامل اشاره کرد واظهارداشت: آموزش پدافند سایبری برای پایوران، آموزش پدافند جنگ نرم در مدارس زبرخان، آموزش اصول و مبانی پدافندغیرعامل دردوپایگاه روستایی، تجلیل از مربیان و فعالین در عرصه پدافندغیرعامل، ایجاد و برگزاری نمایشگاه و پوسترهای آموزشی، ارسال پیامک تا آخرین رده های مقاومت، نصب بنر و پارچه نوشته هایی در سطح شهر و بخش ها از اقدامات  بسیج نیشابور درهفته پدافند غیر عامل بود.

 

دیدار بسیجیان دانش آموز با امام جمعه شهرستان درگز


امام جمعه درگز گفت: شهید حسین فهمیده همیشه بهترین الگوی نوجوانان و جوانان مسلمان خواهد ماند.


به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، جمعی از بسیجیان دانش آموز به همراه پرسنل سپاه پاسدران و آموزش و پروش در دفتر امام جمعه شهرستان حاضر شدند.

 

در این دیدار سرهنگ دوم پاسدار محمد هادی قوی پنجه فرمانده سپاه درگز مطالبی در خصوص فعالیت های انجام شده بسیج ارائه نمود.


حجت الاسلام حسین ملکی امام جمعه شهرستان درگز شهید حسین فهمیده را بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان مسلمان معرفی کرد و گفت: شهدای انقلاب اسلامی با درک، فهم، بصیرت، تقوا، خدانگری و با تابعیت از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) در جهاد با دشمنان خدا شرکت نمودند و به فیض عظیم شهادت رسیدند.


وی افزود: اگر شهدا و به ویژه شهدای دانش آموز به درستی برای جوانان امروز شناخته و معرفی شوند بسیاری از تبلیغات دشمنان علیه انقلاب اسلامی خنثی می شود.

 

حجت الاسلام ملکی در خصوص ولایتمداری بسیجیان اظهار کرد: شناخت دشمن اسلام از طریق گوش فرا دادن به بیانات مقام معظم رهبری از دیگر شاخصه های یک بسیجی با بصریت است.

 

وی افزود: انسان برای رسیدن به کمال نیاز به مرجع و قانون و به تعبیری امامت و ولایت دارد که در حال حاضر دشمن تمام سعی و تلاش تبلیغاتی خود را برای مقابله با این تفکر در جامعه می کند.

 

امام جمعه درگز در ادامه نیز با اشاره به نامه مهم مقام معظم رهبری به رئیس جمهور کشور درباره برجام گفت: این نامه یک منشور کامل است؛ که اگر دولت و مسئولین به خوبی به آن عمل نمایند؛ تمام راههای نفوذ دشمن به کشور و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین، بسته خواهد شد.

 

وی افزود: چون دشمن از طریق تهدید، ارعاب و اعمال تحریم های ظالمانه نتوانست این کار را انجام دهد لذا راه مذاکره را در پیش گرفت تا از این طریق بتواند به خواسته های نامشروع خود دست یابد.

 

این روحانی در پایان به جوانان توصیه کرد: کاملا از لحاظ علمی، اخلاقی، دفاعی، فرهنگی و دشمن شناسی به روز باشند و با بصیرت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با حضور حداکثری خود در نماز جماعت های شهرستان، هرچه با شکوهتر آن را برگزار کنند./859/203/ب3

ارسال نظرات