۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۶۶۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا خبر داد؛

فعالیت 25 شعبه مرکز تخصصی حفظ قرآن اداره اوقاف در شهرضا

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا از فعالیت 25 شعبه مرکز تخصصی حفظ قرآن اداره اوقاف در این شهر خبر داد و گفت: در این شهرستان 720 موقوفه و 17 بقعه متبرکه وجود دارد که از مجموع بقاع متبرکه 8 عدد مربوط به امامزادگان، ۸ بقعه متعلق به سادات و یک عدد هم نظرگاه است.
حجت الاسلام ابراهيمي  رييس اداره اوقاف شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: در سال 1394 بودجه این اداره از محل اعتبارات تملک دارایی تنها 50 میلیون ریال است که برای تکفل امور مساجد ناکافی است.

 

وی در ادامه خبر از ثبت 279 مسجد در سامانه جامع موقوفات این شهرستان داد و افزود: علاوه بر این مقدار، تعداد 24 حسینیه و 12 تکیه نیز در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان به ثبت رسیده است.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود خبر از ثبت‌نام 950 نفر از قرآن آموزان در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم این اداره در سال جاری داد و تصریح کرد: مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف شهرضا، در حال حاضر در 25 شعبه و با تشکیل 50 کلاس و بیش از 30 مربی خواهر و برادر، مشغول فعالیت است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف شهرضا، در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور و تعهد سازمان اوقاف مبنی بر آموزش یک میلیون نفر از این حافظان تشکیل شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم اختصاص موقوفاتی در راستای کمک به ازدواج و اشتغال جوانان، گفت: متأسفانه در شهرضا در زمینه های فوق موقوفه ای وجود ندارد، اما فرهنگ سازی های لازم برای ترغیب واقفان به اختصاص موقوفاتی در این باره انجام می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا در پایان گفت: در این شهرستان 720 موقوفه و 17 بقعه متبرکه وجود دارد که از مجموع بقاع متبرکه  8 عدد مربوط به امامزادگان ، 8 بقعه متعلق به سادات و یک عدد هم نظرگاه است./868/203/ب2

ارسال نظرات