۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۶۵۸
امام جمعه جیرفت:

روز 13 آبان اوج مرگ بر آمریکا از سوی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این که 13 آبان اوج مرگ بر آمریکا از سوی ملت ایران است، گفت: باید همه دانش آموزان و دانشجویان و سایر اقشار مردم در این روز به صحنه بیایند تا جهانیان بار دیگر عظمت ملت ایران را مشاهده کنند.
13 آبان

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که اهمیت 13 آبان بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: تبعید امام خمینی (ره) را در 13 آبان 1343 نقطه عطف انقلاب اسلامی است ودر آن روز با تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه، ملت آگاه ایران حمایت های خود را از مرجعیت دینی و اعلام انزجار خود را از رژیم دست نشانده پهلوی نشان دادند.

 

وی تصریح کرد: 13 آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، تبعید امام خمینی به ترکیه در کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: در 13 آبان 1343 امام خمینی توسط ماموران حکومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکیه تبعید شدند، و این تبعید در پی اعتراض امام به سیاستهای حکومت پهلوی و از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون به وقوع پیوست.

 

حجت الاسلام کرمی پور اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی نشان از بصیرت بالای جوانان داشت که مانند برگی زرین در تاریخ ایران برای همیشه می درخشد، و روز 13 آبان امسال اوج مرگ بر آمریکا از سوی ملت ایران است و باید همه به صحنه بیایند تا جهانیان بار دیگر عظمت ملت ایران را مشاهده کنند.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: 13 آبان در روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی دهها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی ما موران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام کرمی پور با بیان این که رهبر کبیر انقلاب اسلامی با مجاهدت های خود آمریکا را به همه جهانیان معرفی کردند، ابراز کرد: امروزه هم مقام معظم رهبری سیاست های آمریکا را قبول ندارد و با صحبت های خود آنان را رسوا می کند.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: روز 13 آبان روز مرگ بر آمریکا واسرائیل است وباید شعار داد به دلیل این که آمریکا بزرگترین جنایات کار و جنگ افروز وعهد شکن جهان است وآمریکا هیچ وقت نسبت به عهدهای خود پیمانی نداشته و همیشه عهدهای خود را ار بین می برد.

 

وی اظهار کرد: جنایت های که در جهان صورت می گیرد اکثر قریب این جنایت ها دست نشانده آمریکا ورژیم اشغالگر قدس است وبر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی به نظر برخی از مسؤولان که ما می خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم و شعار مرگ بر آمریکا باید برداشته شود اشاره کرد و گفت: کشورهای همچون سوریه، کوبا و کره شمالی که آمریکا آنان را تحریم و برای آنان دردسر ایجاد کرده است، مگر مرگ بر آمریکا می گویند بلکه آنان در مقابل اهداف آمریکایی ها ایستادگی کردند و حذف شعار مرگ برآمریکا هیچ تغییری را ایجاد نخواهد کرد.

 

وی 13 آبان را روز اوج نفرت ملت ایران وهمه مسلمانان نسبت به آمریکای جنایت کار دانست، و خاطرنشان کرد: در این روز باید نفرت خود را باشعارهای مرگ برآمریکا ومرگ بر اسرائیل نشان دهیم تا ملت های که هنوز از خواب غفلت بیدار نشدند مسؤولان و دولت مردان آنان بدار شوند تا آمریکای جنایتکار را در ک کنند.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براین که آمریکا پنجه اش فولادینی است اما دستکش مخملی روی آن پوشاند است، ابراز کرد: ولی اکثر کشورها در ظاهر فکر می کنند آمریکا طرفدار آنان است اما در واقع آمریکا پنچه اش فولادی است.

 

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: در روز 13 آبان مراسم راهپیمایی در جیرفت و بخش های تابع برگزار ودر جیرفت راهپیمایی از میدان شاهد تا فرمانداری صورت می گیرد./9709/302/ب3

ارسال نظرات