۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۳۶۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین:

دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قزوین خبر داد.
حجت الاسلام علي رمضاني

حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در رشته ترتیل این جشنواره کسانی می‌توانند شرکت کنند که به طور ثابت در طرح تلاوت نور مساجد حضور داشته باشند، گفت: شرکت‌‎کنندگان در رشته اذان نیز باید از مؤذنان مساجد باشند و این امر نیز به تأیید کتبی امام جماعت مسجد رسیده باشد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: در رشته حفظ قرآن آقایان در حفظ کل، 20 و 10 جز و خوهران در حفظ کل و 20 جز می‌توانند شرکت کنند.

 

وی درباره رشته تفسیر نیز خاطرنشان کرد: این رشته ویژه امامان جماعت مساجد است و رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز برای گروه سنی هشت تا 15 سال برگزار خواهد شد که در این رشته با اقامه یک رکعت نماز از سوی شرکت کنندگان، قرائت حمد، سوره و اذکار نماز آن‌ها در حضور داوران بررسی و تصحیح خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به حضور علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره عنوان کرد: علاقه‌مندان فقط می‌توانند در یک رشته ثبت نام کنند که پس از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، رتبه‌های برتر هر رشته به استثنای رشته تصحیح قرائت نماز به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در استان قزوین با مشارکت کانون ایثار و شهادت مسجد خاتم‌الانبیای قزوین برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 100 نفر در استان برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد تا روز برگزاری این جشنواره افزایش پیدا می کند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان 12 آبان ماه در مسجد خانم‌الانبیا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این روز به رقابت در رشته‌های قرآنی می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان یادآور شد: شناسایی استعدادها، ترویج انس با قرآن و ایجاد بستری برای فعالیت‌های قرآنی و ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در برنامه‌های قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است./955/302/ب2

ارسال نظرات