۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۹۹۲۱۰
آیت الله اراکی:

امت اسلام در برابر نفوذ دشمنان هوشیار باشد/ دشمن می خواهد اسلام را به امتی متفرق و ضعیف تبدیل کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن درصدد نفوذ در امت اسلام است، گفت: دشمن می خواهد اسلام امتی متفرق و ضعیف باشد، اگر مسلمانان به فرمایشات خداوند رد قرآن عمل و از پیروی دشمنان اجتناب کنند موفق خواهند بود.
دومين هم انديشي علمي مذهبي امت واحده اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز در دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها و بحران های کنونی جهان اسلام که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، به تبیین اوصاف امت اسلام از دیدگاه قرآن کریم پرداخت.


وی با اشاره به آیه« مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُم» افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند که امت اسلام و مسلمانان باید دارای عزت بوده و نسبت به دشمنان سخت گیر و در درون خود با یکدیگر مهربان باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه خلل هایی در اسلام وارد شده که باید معالجه شود، اظهار داشت: دشمن سعی دارد به ممالک اسلامی نفوذ کرده و عزت را از مسلمانان بگیرد تا بدین وسیله ضربه سختی به مسلمانان وارد کند.


وی ادامه داد: همانگونه که در آیات قرآن کریم بیان شده امت اسلام باید عزت و به صورت ید واحده زندگی کنند و در عرصه های گوناگون حضور داشته باشند، باید توجه داشت تا زمانی که دشمنان اسلام را از بین نبرند دست از دشمنی بر نمی دارند.


آیت الله اراکی با بیان این که مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن درصدد نفوذ در امت اسلام است، ابراز داشت: دشمن می خواهد اسلام امتی متفرق و ضعیف باشد، اگر مسلمانان به فرمایشات خداوند در قرآن عمل و از پیروی دشمنان اجتناب کنند موفق خواهند بود.


وی عنوان کرد: خداوند مسلمانان را امر کرده که طاغوت را کنار بگذارند و از آن تبعیت نکنند، خداوند متعال دستور داده که مسلمانان با یکدیگر متحد و برادر باشند اما متأسفانه به این مسأله خدشه وارد شده و بین مسلمانان فاصله افتاده است.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از مسائلی که امت اسلام باید به آن توجه داشته باشد اطاعت از خداوند متعال و رسولش است، اگر اطاعت خدا و رسول ترک و از قوانین دشمن تبعیت شود امت اسلام ضربه می خورد.


وی اضافه کرد: علاج بیماری های اسلام اطاعت از خداوند، اراده اصلاح بین برادران مسلمان و عدم تبعیت از دشمنان و هوشیاری در برابر آنان است، بازگشت به عزت اسلام و ید واحده شدن از ضروریات اسلام است که مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انتخاب کافران به عنوان ولی سبب تاریکی راه روشن مسلمانان می شود، گفت: اگر مسلمانان از دستورات خدا و رسول تبعیت کنند بر دشمنان خود غالب خواهند شد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات