۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۸۹۶۴
استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس مشهد:

ورود افراد به حوزه علمیه لطف و عنایت امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد با اشاره به این که ورود به حوزه علمیه، لطف و عنایت امام زمان(عج) است، گفت: طلبه با تمسک به کشتی نجات امام حسین(ع) می تواند هم خودش را نجات بدهد و هم دیگران را نجات بدهد.
امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم رثایی، استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد که با همت واحد فرهنگی این مرکز برگزار شد، گفت: طلاب نباید از علم و تکنولوژی روز عقب بمانند؛ از این رو باید حداقل روزی یکبار اخبار داخل و جهان را بشوند.

 

وی با بیان این که ورود به حوزه این زمینه را فراهم می کند تا شناخت نسبت به دین پیدا کنیم، ابراز کرد: اشراف طلبه نسبت به مسائل باعث می شود که به گونه ای دیگر در مسیر دین قدم بردارد؛ از این رو طلبه باید دشمن شناس باشد و از نقشه های دشمن با خبر باشد.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد خطاب به طلاب گفت: طلبه با تمسک به کشتی نجات امام حسین(ع) می تواند هم خودش را نجات بدهد و هم دیگران را نجات بدهد.


رثایی به وظایف طلاب اشاره کرد و افزود: اولین مسأله برای یک طلبه، انگیزه و هدف اوست که با چه انگیزه و هدفی در این مسیر قدم برداشته است.

وی با اشاره به این که انسان گل سر سبد خلقت است، ابراز کرد: ورود به حوزه هم لطف امام زمان(عج) است و هم انگیزه و لبیک گفتن به ندای الهی است؛ چرا که طلبه برای تبلیغ اسلام به حوزه قدم می گذارد.

 

رثایی گفت: طلبه همزمان با تحصیل باید در مسیر عمل هم قدم بردارد؛ از این رو طلبه باید برنامه ریزی داشته باشد، تا خوب درس بخواند و خوب یاد بگیرد.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد به اهمیت علم همراه عمل اشاره کرد و گفت: طلبه به محض اینکه وارد حوزه می شود تمام عینک های ذره بینی اهل زمین و آسمان به سمت اوست. در روایت آمده است که «إِنَّ أَهْلَ النَّارِ لَیَتَأَذَّوْنَ بِنَتْنِ رِیحِ الْعَالِمِ التَّارِکِ لِعِلْمِهِ، همانا اهل آتش از بوی بد عالم بی عمل آزار می بینند.».

 

در جریان عاشورا تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاد
رثایی افزود: ابهت و هیبت آیت الله خامنه ای، دشمنان را گرفته است و تمام جنایات و توطئه های دشمن برای از بین بردن اسلام است. در جریان عاشورا، تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاد.

 

وی ابراز کرد: معنی عبارت « کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا» این است که هر لحظه دو لشکر اسلام و کفر در مقابل هم ایستاده اند.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که ابقا عمل سنگین تر از انجام عمل است، گفت: باقی ماندن به حالت طلبگی سخت تر از ورود به حوزه است و طلبه با توکل به خداوند، شجاعت و گفتن یک یا حسین و یا مهدی، می تواند، در مسیر تبلیغ دین محکم قدم بردارد.

 

رثایی افزود: طلبه باید مراقب باشد که مبادا گناه را در دیگران ببیند و از خود غافل شود؛ از این رو نباید به گونه ای عمل کند که تنها از دیگران انتقاد کند و خود را فراموش کند، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:« «اَعدى‌ عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتى بَینَ جَنبَیک، دشمن‏ترین دشمنانت، همان نفس تو است که با خود دارى‏.»؛ از این رو باید مراقب اعمال خود باشیم؛ چرا که گناه از انسان، سلب توفیق می کند./1309/203/ب2

ارسال نظرات