۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۹۵۹
استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد؛

چه چیزهایی برای زنان زینت محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیات قرآن کریم به صراحت به زنان اعلام کردند که اندام و زینت های خود را از نامحرم بپوشاند، گفت: هر چیز که موجب زیبایی زن و جلب توجه نامحرم شود زینت بوده و زن باید آن را از نامحرم بپوشاند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری شب گذشته در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه اسلام حدود و ثغور حجاب را برای زن در همه زمان ها مشخص کرده ولی به رنگ و نوع لباس اهمیت نداده و هرکس می‌تواند بر اساس فرهنگ و رسوم خود لباسش را مطابق با شرایط اسلام انتخاب کند، گفت: خداوند احکام پوشش را برای صیانت از بنیان خانواده و حفظ امنیت زن بر قرار کرده است.

 

وی افزود: زنی که به پوشش و حجاب معتقد است خود را در برابر دشمنان و نگاه افراد بیمار دل و هرزه بیمه کرده و موجب می‌شود نگاه‌های آلوده از او برداشته شده و بتواند با امنیت کامل در جامعه رفت و آمد داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در جامعه‌ای که حدود پوشش رعایت نمی‌شود و زنان عریان و بدون حجاب در میان مردان رفت و آمده می‌کنند خیلی زود به انواع آسیب های مختلف دچار می‌شوند همان‌گونه که امروزه آمار تعرض به زنان و حتی دختران کودک و نوجوان در غرب بیداد کرده و توحش و خشونت علیه زنان در غرب به اوج خود رسیده است.

 

انصاری با بیان اینکه آرایش معمولی صورت زن در صورتی که موجب ایجاد مفسده شده و بر زیبایی زن بیافزاید زینت محسوب می‌شود، اظهار کرد: طبق احکام شرع اگر آرایش زن جنبه زینتی داشته باشد زن باید صورت خود را از نامحرم بپوشاند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها امروز به دنبال جدید ترین روش‌های آرایش می‌روند و با صورت‌های آرایش کرده که متأسفانه بیشتر این آرایش ها با روش‌های جدید دائمی بوده در میان مردان نامحرم و در اجتماع ظاهر می‌شوند که باید گفت تمامی این آرایش ها زینت بوده و زن باید در همه شرایط این‌ها را از نامحرم بپوشاند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه استفاده از طلا و سایر وسایل تزیینی هم جز زینت محسوب شده و زن باید آن را از نامحرم بپوشاند، ادامه داد: هر گونه آرایش که غسل انسان را باطل نکرده و مانعی در برابر آب نباشد در خانه و برای شوهر اشکال ندارد.


خانم انصاری با تأکید بر اینکه نظر تمامی مراجع درباره زینت زنان یکسان است، یادآور شد: تمامی مراجع تقلید به اتفاق معتقد هستند که زن باید زینت خود را از نامحرم بپوشاند و هر کس که زینت های خود را برای نامحرم آشکار کند در کنار اینکه حکم الهی را زیر پا گذاشته است مرتکب به حرام و زیر پاگذاشتن واجب الهی شده است./968/پ202/ف

ارسال نظرات