۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۹۰۳
آیت الله حیدری:

اعدام شیخ نمر هرگز نمی تواند سبب فراموشی فاجعه منا شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: بعید نیست که عربستان برای انحراف اذهان عمومی از فاجعه منا مسأله اعدام شیخ نمر را مطرح کرده باشد، اما این کار نه تنها دردی از آن ها دوا نخواهد کرد بلکه دردهای آل سعود را مضاعف می کند.
آيت الله حيدري  آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت تأیید حکم اعدام شیخ نمر گفت: حکم اعدام شیخ نمر حکمی صد دردرصد ظالمانه، غیر شرعی و غیر قانونی است که با موازین شرعی و حقوق بشری منافات دارد.


وی افزود: کسی محکوم به اعدام می شود که مرتد از دین شود، کسی را به قتل برساند یا حد شرعی بر او جاری شود که در مسأله شیخ نمر هیچ یک از موجبات قتل برای این عالم دینی اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین اعدام شیخ نمر هیچ وجاهت شرعی ندارد.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که از نظر قانون بین المللی و حقوق بشر مسأله آزادی بیان موضوعی مقبول است، اظهار داشت: شیخ نمر تنها از حکام سعودی انتقاد کرده و بیش از آن کاری انجام نداده است؛ در قوانین بین المللی حکم اعدام برای کسی که از حکومتی انتقاد کند وجود ندارد.


وی ادامه داد: با توجه به این که اعدام شیخ نمر هیچ وجاهت شرعی و قانونی ندارد قطعا اجرای این حکم برای عربستان هزینه های بسیار گزافی خواهد داشت، با اعدام این عالم دینی آتش غضب مردم عربستان شعله ور می شود.


آیت الله حیدری با بیان این که علمای دنیای اسلام از مذاهب گوناگون قطعا به اجرای حکم اعدام اعتراض خواهند کرد، ابراز داشت: وجدان عمومی جهان اسلام علیه آل سعود نسبت به اجرای این حکم تحریک خواهد شد و این مسأله سبب می شود که افراد صادق حقوق بشری علیه سعودی ها فعالیت کنند.


وی عنوان کرد: اقدام به اعدام شیخ نمر در شرایطی که عربستان در آن به سر می برد به ویژه جنگ با یمن قطعا به صلاح نیست، اگر انسان های عاقل و با تجربه ای در رژیم عربستان وجود داشته باشند به یقین از این کار جلوگیری می کنند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اقدام نشان دهنده خامی، بی عقلی، بی تجربگی و اوج وحشی گری حاکمان سعودی است، امیدواریم که هرچه زودتر غده سرطانی دوم که بر حرمین حاکم است از بین برود.


وی اضافه کرد: بعید نیست که عربستان برای انحراف اذهان عمومی از فاجعه منا مسأله اعدام شیخ نمر را مطرح کرده باشد، اما این کار نه تنها دردی از آن ها دوا نخواهد کرد بلکه دردهای آل سعود را مضاعف می کند؛ اعدام شیخ نمر هرگز نمی تواند سبب فراموشی فاجعه منا شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات