۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۸۸۱
فرمانده سپاه استان سمنان مطرح کرد؛

کربلا نماد حقانیت اسلام ناب/ عاشورا کامل‌ترین کیمیای انسان‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در یادواره شهدای روستای محمد‌آباد دامغان، گفت: کربلا نماد حقانیت اسلام ناب است، اگر بخواهیم با جریان و حقیقتی تفسیر درستی از اسلام ارائه دهیم قیام کربلا بهترین و کامل‌ترین کیمیای انسان‌سازی است.
سردار شاهچراغي در يادواره شهداي روستاي محمد آباد دامغان سردار شاهچراغي در يادواره شهداي روستاي محمد آباد دامغان يادواره شهداي روستاي محمد آباد دامغان يادواره شهداي روستاي محمد آباد دامغان يادواره شهداي روستاي محمد آباد دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در یادواره سرداران و 9 شهید سرافراز روستای محمدآباد شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور در حسینیه سیدالشهدا(ع) این روستا برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا میدانی بود که راه‌های رسیدن به خدا را برای همه تاریخ در اختیار بشر قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: برخی انسان‌ها برای رسیدن به کمال از راه کتاب، مطالعه، بررسی و تحقیق وارد می‌شوند که روحانیان، اندیشمندان و دانشمندان بسیاری در تاریخ ایران و اسلام و شخصیت‌هایی همچون امام خمینی(ره) و شهید مطهری(ره) و شهدای محراب از مصادیق این دسته در عصر حاضر بودند که با تلاش در مسیر علم‌اندوزی و کسب معرفت، راه رشد و کمال را طی کردند.

 

فرمانده سپاه استان سمنان راه دوم رسیدن به این درجه از کمال را استفاده از محضر اساتید برشمرد و افزود: قمربنی‌هاشم(ع) با بهره‌مندی از اساتیدی همچون امیرمؤمنان علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) به ‌این درجه از ایمان و کمال رسید و امروز نیز بسیاری از بزرگان که اندوخته علمی و معنوی خود را حاصل تلمذ نزد اساتید بزرگ‌شان عنوان می‌کنند.

 

شاهچراغی راه سوم پیمودن شاهراه کمال و رستگاری را مسیری دانست که شماری از شهدای والامقام و بی‌همانند کربلا و بسیاری از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس به تبعیت از آنها پیمودند، راهی که در آن شهدا ظاهرا بدون مطالعه و استاد تنها با چند جمله یا یک پیام و یک نگاه ولی خدا یا نائب او، با شور و شعور، راست قامت در مسیر اعتلای اسلام ناب و تبعیت از ولایت در برابر جبهه کفر تا آخرین نفر ایستادند.

 

وی شهدای جلیل‌القدری همچون وهب، حر و ظهیر را از جمله این شهدا عنوان و تصریح کرد: در بین شهدای کشورمان و به‌ ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز بسیاری هستند که به ظاهر مطالعه‌ای برای شناخت مسیر شهادت نداشتند ولی با یک اشاره حضرت امام(ره) نائب بر حق امام عصر(عج) فوج فوج به جبهه‌ها شتافتند.

 

فرمانده سپاه استان سمنان خاطر‌نشان کرد: آنها نزد استادی شیدای شهادت نشدند، با یک اشاره پای یک منبر، در سوز یک مداحی و با تأثیر یک حدیث و روایت به اوج رسیدند، دلیلش اثرگذاری کلام معصومین است، به ‌این جهت رهبرمان جنگ را با تمام خرابی‌ها گنج نامیدند، زیرا ملتی در مقابل مکر و ظلم تمام دنیای کفر به ‌ویژه شیطان بزرگ ایستادند و این همه زیبایی و صلابت خلق کردند.

 

خدا میدان‌دار عاشورای سیدالشهدا بود/ لشگر عمرسعد امروز آمریکا و اسرائیل‌اند

سردار شاهچراغی با بیان اینکه در عاشورا خدا میدان‌داری می‌کرد و سیدالشهدا(ع) و اصحابش نشانه‌ای بودند برای نشان دادن راه خدا به همه عالم، اظهار داشت: امام حسین(ع) چنان همه عالم را تحت تأثیر خود قرار داده‌ که از دل محبت سیدالشهدا(ع)، کسانی سر برآوردند که یادشان همچون اصحاب اباعبدالله(ع) ماندگار و جاودان شده است.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اضافه کرد: امروز نیز در میدان مبارزه با دشمن همچنان سپاه سیدالشهدا(ع) و سپاه عمر سعد رو در روی هم ایستاده‌اند، لشگر عمرسعد عصر ما آمریکا و اسرائیل‌اند، دشمنی و کینه‌ای که در عصر عاشورا به خیمه‌های امام حسین(ع) نیز رحم نکرد، امروز نیز در برابر ملت ما و مسلمانان همان‌گونه عمل می‌کند.

 

وی نامه پرمحتوای رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور، حاوی شروط و لازمه‌های اجرای طرح برجام را فصل الخطاب این موضوع در کشور خواند و گفت: تجربه نشان داده که آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند، در عین صحبت از توافق مسأله آزمایش اخیر موشکی کشورمان را به شورای امنیت بردند، ده‌ها نخبه ایرانی هنوز در زندان‌های آمریکا هستند و هم‌اکنون نیروهای مدافع ‌حرم و مستشاران نظامی ما در عراق و سوریه با سلاح‌ها، مهمات و اطلاعات آمریکایی‌ها به دست جنایتکاران داعشی کشته می‌شوند.

 

شاهچراغی تصریح کرد: مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها مدنظر رهبری است، در کربلا نیز آنها تحریم کردند و آب را بر اهل‌بیت(ع) بستند، عملیات روانی و ترور شخصیت کردند، آن‌گونه که پس از کشتن حسین(ع) فرزند پیامبر، نماز شکر اقامه کردند و خاندان رسول‌خدا(ص) را خارجی معرفی کردند.

 

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه امروز ده‌ها هزار نفر از اروپا و قفقاز و آسیای میانه با تحریک و حمایت آمریکا و اسرائیل، به نام داعش و گروه‌های تکفیری با نام اسلام به جنگ اسلام آمده‌اند، افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر سیدالشهدا(ع) و شهدای میهن اسلامی‌مان باقی بمانیم، راهی جز تمسک به سیره اهل بیت(ع) به دور از خرافات و اسلام ناب محمدی نداریم، ما محکوم به پیروزی هستیم.

 

گفتنی است، ذکر خاطره ا سوی حاج حبیب الله خورزانی از فرماندهان دامغانی دوران دفاع مقدس، اجرای اثر فاخر با عنوان شهید از سوی خواننده جوان دامغانی حسن حاج عیدی، مداحی ذاکر اهل بیت(ع) سید عباس تقوی و پخش نماهنگ‌هایی با موضوع شهدای روستای محمد آباد از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/202/ب2

ارسال نظرات