۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۸۱۸
همزمان با ایام عزاداری حسینی؛

نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی 60 گفتمان دینی برگزار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به همت این نهاد همزمان با نیمه نخست ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع)، 60 گفتمان دینی با حضور روحانیان برگزیده و اساتید حوزه علمیه در استان برگزار شد.
حجت الاسلام خادمي- مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت های این نهاد در نیمه نخست ماه محرم، اظهار کرد: در این ایام افزون بر اعزام روحانیان مبلغ و برگزاری مراسم های عزاداری در مساجد و هیئات مذهبی، اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه های متعدد دیگری نیز در راستای بزرگداشت قیام عاشورا و آگاهی بخشی در زمینه فلسفه و فرهنگ حسینی اجرا کرد.

 

وی در این زمینه از برگزاری بیش از 60 گفتمان دینی با حضور روحانیان برگزیده و اساتید حوزه علمیه با موضوعات بصیرت دینی، عبرت های عاشورایی و مکتب حسینی در مدارس شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی همزمان با نیمه نخست ماه محرم امسال خبر داد.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: گفتمان های مزبور به همت نهاد تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان با بهره گیری از توان روحانیان و اساتید آگاه برگزار شد و در آنها موضوعات مورد نیاز جوانان و نوجوانان در رابطه با فلسفه قیام کربلا بررسی و واکاوی شد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر مدارس، در این ایام گفتمان های دینی با موضوع عاشورا و فلسفه قیام حسینی در شماری از دانشگاه های استان نیز با شرکت دانشجویان و تدریس اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه رشد و سعادت جامعه، با پرورش و رشد بصیرت و آگاهی دینی در جامعه ارتباط مستقیم، تنگاتنگ و تعاملی دارد، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که براساس موازین و معیارهای دینی بنیان نهاده شده، علاوه بر نخبگان سیاسی، نخبگان دینی هم نقش مهمی در ایجاد بصیرت و بینش اسلامی دارند.

 

وی ادامه داد: اما لازمه‌ این کار آن است که ابتدا نخبگان و برگزیدگان دینی خود از چنین بصیرتی برخوردار باشند تا آن‌گاه بتوانند دیگران را در این مسیر راهنمایی و هدایت کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه یکی از بهترین منابع بصیرتی و آگاهی بخشی در این زمینه واقعه عاشورا و حماسه کربلا است، افزود: عاشورا نمایشگاهی به تمام معنا با غرفه هایی نظیر ایثار، شهادت، شهامت، ولایت مداری و استکبارستیزی بوده و باید تلاش شود با کاربردی کردن آموزه های این حماسه بزرگ و اقتدا به آن، از مفاهیم این منبع عظیم در جامعه امروزی استفاده بیشتری کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه یک روی سکه وقایع سرزمین کربلا، اتفاقات روز عاشورا بوده و روی دیگر آن اتفاقات پس از روز عاشورا است، خاطرنشان کرد: فرصت 40 روزه عاشورا تا اربعین حسینی در واقع موعدی برای چله سازی و خودسازی فردی است.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه عاشورا متعلق به قشر خاصی نبوده و در آن همه افراد اعم از زن و مرد، کودک و جوان و پیر نقش آفرینی کرده اند، افزود: در حالی که دشمنان تلاش می کنند فرهنگ اندلسی و سرشار از فحشا و بی حیایی و منکرات را در جامعه ما ترویج دهند، باید تلاش شود با تأسی و الگوگیری از فرهنگ و مکتب حسینی و زینبی، ویژگی های بارز این بزرگان از جمله صبر، استقامت، ولایت پذیری، دین مداری، حیامحوری و شهادت طلبی در جامعه گسترش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان هراس زیادی از فرهنگ عاشورا دارند، تصریح کرد: در این راستا همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند می بایست در زمینه حماسه حسینی در رابطه با درس عاشورا، پیام عاشورا و عبرت عاشورا مطالعه و تدبر شود.

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند قیام ناب عاشورا و فرهنگ حسینی را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و آنگاه آن را نابود کنند به همین دلیل همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند در برابر این هدف شوم دشمنان با اجرای برنامه های اصولی ایستادگی کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی می بایست به فرهنگ عاشورایی تکیه زده و در برابر تهاجم های فرهنگی و انحراف های ره آورد غرب مبارزه کنند که در این مسیر مهم ترین و نخستین گام توجه و مأنوس بودن با نماز و اقامه آن در اول وقت است./9314/302/ب1

ارسال نظرات