۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۸۸۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تحمل سختی ها برای احیای ارزش‌های دینی از معارف ارزشمند عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تحمل سختی ها جهت احیای ارزش های دینی از معارف ارزشمند عاشورا است.
حجت الاسلام سروستاني

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در حاشیه برگزاری زیارت عاشورا در سخنانی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به تبیین اهداف نهضت عاشورا پرداخت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این مراسم گفت: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی صبر را به سه قسمت صبر در برابر مصیبت، طاعت و معصیت تقسیم کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از اصولی که حضرت امام حسین(ع) چه در زمان حیات پربار خویش و چه در کربلا همواره به آن دعوت می فرمودند، صبر و تحمل بود که این تفکر در نهضت عاشورا به نحو موثری وجود داشته است.

 

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: اگر حضرت زینب تمام مصائب و سختی های دردناک واقعه کربلا را تحمل می کند و می فرمایند: به جز زیبایی هیچ چیزی مشاهده نکرده ام، مدیون همین تفکر و فرهنگ زیبای صبر و تحمل است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: حضرت امام حسین(ع) چون برای خداوند کار می کرد به یاران خویش و از جمله حضرت زینب هم آموخته بودند که کار برای خداوند هر هزینه ای هم که داشته باشد پشیمانی ندارد و در نهایت به خوشبختی و سعادت خواهد رسید.

 

گفتنی است، به همت هیأت آل یاسین اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در نمازخانه اداره کل برگزار شد و در آن عبدالله ریسی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت و کارشناس ارشد پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان به قرائت دعای زیارت عاشورا پرداخت./833/102/ب1

ارسال نظرات