۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۶۷۲
قائم مقام مجمع جهانی شیعه شناسی:

اعدام شیخ نمر موج دوم بیداری اسلامی را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مجمع جهانی شیعه شناسی با بیان این‌که اعدام شیخ نمر موج دوم بیداری اسلامی را به دنبال خواهد داشت، گفت: شیخ نمر برای مبارزه با تبعیض و ظلم وارد میدان شد، اما دولت سعودی بجای رفع ظلم دست به مجروح و زندان کردن ایشان و صدور حم اعدام کرد.
حجت الاسلام محمد رضا زارع خور ميزي

حجت الاسلام محمدرضا زارع خورمیزی، قائم مقام مجمع جهانی شیعه شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به تأیید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان، گفت: عربستان با اقدامات خونین خود به اضمحلال نزدیک می شود.

 

وی افزود: اجرای حکم ناعادلانه اعدام شیخ نمر موجب مواجهه با چالش از سوی مردم کشورش که بخش عمده‌ای از آنها پیروان اهل بیت(ع) هستند، خواهد شد.

 

حجت الاسلام زارع با یادآوری این که بخش عمده ای از ساکنان قسمت های نفت خیز عربستان از پیروان اهل بیت(ع) هستند که از دیرباز مورد ظلم و ستم آل سعود قرارگرفته اند، گفت: شیخ نمر برای مبارزه با تبعیض و ظلم وارد میدان شد، اما دولت سعودی بجای رفع ظلم دست به مجروح و زندانی کردن ایشان و صدور حم اعدام کرد.

 

وی با بیان این که شیخ نمر با شجاعت اعلام کرد که از شهادت در راه خدا نمی ترسد، گفت: شجاعت شیخ نمر سبب شروع تحرکات متعددی در مناطق مختلف عربستان شد که نمونه آن اعتراض مردم شهر قطیف در روزی به نام روز پلنگ ها بود.

 

قائم مقام مجمع جهانی شیعه شناسی با اشاره به این که مردم قطیف اعلام کردند که در برابر اجرای حکم اعدام شیخ نمر ساکت نخواهند بود، گفت: اجرای این حکم موج دوم بیداری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که عربستان در سوریه، عراق، بحرین و یمن از تروریست حمایت می کند، گفت: دیه شیخ نمر سقوط آل سعود خواهد بود.

 

حجت الاسلام زارع با تأکید بر منفعل عمل نکردن دستگاه دیپلماسی ایران، گفت: مرام ایران و میراث امام راحل حمایت از مظلومان است، از این رو مسؤولان دیپلماسی کشور باید در مقابله با حکم اعدام شیخ نمر عاقلانه و قاطعانه عمل کنند تا از مظالم علیه شیعه جلوگیری شود./1307/302/ب2

ارسال نظرات