۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۸۶۷۱
امام جمعه شهر برزک کاشان:

تبعات اعدام شیخ نمر برای دولت سعودی بسیار سنگین خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک کاشان گفت: ایران اسلامی باید از تمام ظرفیت های خود برای اعتراض به عربستان استفاده کند، چرا که اقدامات قاطع موجب پیشیمانی عربستان از اقدامات ظالمانه اش می شود.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به برخورد نامناسب نیروهای عربستان با حجاج و فاجعه منا، افزود: دولت عربستان به شیعیان عربستان فشار وارد کرده که این موضع نشان از نگرانی دولت عربستان است.

 

وی افزود: وجود شیعیان در عربستان یک واقعیت است که دولت عربستان با اقدامات خود به دنبال از بین بردن نگرانی های خود از ناحیه آنها است.

 

حجت الاسلام حلاجی با یادآوری عملیات تروریستی علیه شیعیان عربستان، گفت: عربستان قدرت کنترل عملیات های تروریستی علیه شعیان را دارد، اما هدف آل سعود جلوگیری از اعتراض و قیام شعیان عربستان است.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با تأکید بر این‌که شیخ نمر یک شخصیت شناخته شده در جهان اسلام است، گفت: شیخ نمر یک شاخص است که حتی غیر شیعیان و برخی از مجامع بین المللی به حکم اعدام ایشان حساسیت نشان داده اند.

 

وی با بیان این که دولت سعودی به دنبال تأیید و اجرای حکم اعدام شیخ نمر توسط پادشاه عربستان است، گفت: تبعات اعدام شیخ نمر برای دولت سعودی بسیار سنگین خواهد بود.

 

به گفته وی، عربستان دارای مشکلات متعددی در موضوع یمن و حمایت های خود از تروریست در سوریه است، از این رو اعدام شیخ نمر برای عربستان ریسک بزرگی است که عواقب آن برای آل سعود مبهم است.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با بیان این که دولت سودی به سادگی دست به اعدام شیخ نمر نخواهد زد، گفت: آل سعود به دنبال براندازی شرایط موجود است تا بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی ها حکم اعدام را اجرا کند.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با تأکید بر این که وظیفه دستگاه دیپلماسی ایران پیگری قاطع در رابطه با فاجعه منا و اعدام شیخ نمر است، گفت: ایران اسلامی باید از تمام ظرفیت های خود برای اعتراض به عربستان استفاده کند، چرا که اقدامات قاطع موجب پیشیمانی عربستان از اقدامات ظالمانه اش می شود./1307/302/ب2

ارسال نظرات