۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۶۶۳
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه امام رضا:

مسأله نفوذ به عنوان یک خطر همواره جوامع ارزشی و اصیل را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین گلستانی گفت: مسأله «نفوذ» بعنوان یک خطر همواره جوامع ارزشی و اصیل را تهدید می‌کند، طوری که هرگاه مردم و خواص غفلت کنند، جریان نفاق موفق به نفوذ خواهد شد و جامعه را دچار فتنه های فکری و آسیب های فرهنگی می کند.
نفوذ

حجت الاسلام گلستانی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه امام رضا (ع) در حاشیه مراسم عزاداری شبهای محرّم که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار می شد، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد گفت: عوامل متعددی در اتفاق افتادن کربلا نقش داشت اما مهم ترین آن تبدیل شدن اسلام امامت به اسلام خلافت بود.

 

بزرگ‌ترین بیماری مردم در زمان امام حسین (ع)، التقاط و انحراف بود

حجت الاسلام گلستانی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین بیماری جامعه اسلامی در زمان امام حسین (ع) التقاط در اصول دینی و انحراف از صراط مستقیم اسلام ناب محمّدی بود. وقتی اسلام امامت به اسلام خلافت تبدیل شود، مقام حاکمیت بر امت اسلامی توسط ناپاکان غصب شود و فساد و فحشا به صورت آشکارا و همگانی در جامعه انتشار یابد، مردم توانایی تشخیص حق از باطل را از دست می دهند و مشابه عاشورای سال 61 هجری، امام زمانشان را به قتلگاه می‌کشانند.

 

شیوه مدیریتی یزید با سیره حاکمیتی پیامبر اسلام (ص) کاملا مغایر و متضاد بود

حجت الاسلام گلستانی با تشریح ابعاد تحریف اسلام راستین در دوران خلافت معاویه اظهارداشت: ویژگی های مدیریتی و سیره عملی پیامبر اسلام (ص) به عنوان حاکم جامعه اسلامی به گونه ای بود که آحاد امت در عرصه ها و زمینه های مختلف، مظاهر زهد، تقوا و نیکوکاری ایشان را از نزدیک مشاهده می کردند.

 

وی ادامه داد: اما همین جامعه ـ و بعضاً چهره هایی که محضر پیامبر را درک کرده بودند ـ حکومت یزیدی را می پذیرند که علناً شراب می خورد، قمار می کرد، تارک الصّلاه بود و از انجام هیچ فسادی حتی به صورت آشکار ابایی نداشت. در واقع معاویه با جامعه اسلامی و اذهان عمومی کاری کرد که مقام خلافت و جانشینی پیامبرخدا (ص) با شخصیت خلیفه وقت درهم بیامیزد و مردم مخالفت با خلیفه و بیعت شکنی را تا حد گناهی همچون ارتداد از دین بالا ببرند.

 

حذف خواص بابصیرت، توطئه همیشگی جریان فتنه

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا (ع) حذف خواص بابصیرت را یکی از دسیسه های همیشگی جریان نفاق و فتنه دانست و تصریح کرد: در زمان معاویه، تصمیم بر آن شد تا چهره های بصیری همچون ابوذرغفاری از جامعه اسلامی و ازمیان مردم حذف شوند تا انذارها و راهنمایی های آنها خللی در انجام نقشه های جریان نفاق و فتنه گران ایجاد نکند.

 

وی گفت: در همین راستا نیز ابوذرغفاری تبعید شد و بعدها در تبعیدگاه خود به شهادت رسید یا مقداد و دیگر صحابی بزرگ و بصیر پیامبر مورد ضرب و شتم، تهدید و سرکوب قرار گرفتند. در حقیقت، حذف خواص بابصیرت یکی از دسیسه های همیشگی جریان نفاق و فتنه است تا هیچگاه جامعه نتواند از التقاط و انحراف خود رهایی یابد.

 

حجت الاسلام گلستانی وضعیت امّت اسلامی در دوران امام حسین (ع) را عبرتی بزرگ برای جامعه امروز خواند و اظهارداشت: واقعیت آن است که به خاطر عدم مراقبت مردم و نخبگان جامعه اسلامی در زمان امام حسین (ع)، منافقان و فتنه گران توانستند در میان مردم رخنه کنند و با تحریف حقایق و تغییر ارزش های والای اسلامی، امت اسلامی را دچار التقاط و انحراف کنند.

 

وی افزود: مسأله «نفوذ» بعنوان یک خطر همواره جوامع ارزشی و اصیل را تهدید می کند؛ طوری که هرگاه مردم و خواص غفلت کنند، جریان نفاق موفق به نفوذ خواهد شد و جامعه را دچار فتنه های فکری و آسیب های فرهنگی می کند . همانطور که در دوران پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، جریان نفاق برخاسته از سقیفه توانست درمیان مردم ناآگاه آن زمان رخنه کند و به مرور، حاصل فتنه افکنی ها و اقدامات ضدّارزشی خود را در کربلای سال 61 هجری بچیند.

 

حجت الاسلام گلستانی تفکراتی همچون انجمن حجّتیه و تفکر تکفیری را برخاسته از نفوذ فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: امروزه نیز جامعه اسلامی گرفتار تفکرات انحرافی متعددّی است که همگی حاصل دست رنج جریان نفاق و فتنه است. زمانی که لازم بود در برابر نفوذ فرهنگی و فکری استکبارجهانی ایستادگی شود، به خاطر غفلت خواص و ناآگاهی امت اسلامی مقاومتی صورت نگرفت و حال باید با تفکرات التقاطی انجمن حجّتیه و بهائیت و اقدامات نابجای گروه های تکفیری رو به رو شد.

 

وی گفت: در واقع، گفتمان انجمن حجتیه، بهائیت و سلفی گری به خاطر نفوذ فرهنگی دشمن و فتنه افکنی جریان نفاق بوجود آمده اند.

 

اَلدّین لا یُقاسُ بِأَفرادِها

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا (ع) در انتها تاکید کرد: بصیرت ورزی کلید نجات جامعه از فتنه ها و کورکردن نقاط نفوذ جریان نفاق به امت اسلامی است. در روایتی آمده که «اَلدّین لا یُقاسُ بِأَفرادِها» یعنی دین را نباید با افراد شناخت بلکه صحت گفتار و کردار افراد را باید با  دین و ارزش ها مقایسه کرد. دین به مثابه همان میزانی است که به کمک آن میتوان در فتنه ها حق را از باطل تشخیص داد و این مصداق حقیقی همان بصیرت است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله خداوند متعال آن بصیرت حقیقی جناب عمّاریاسر را به ما نیز عنایت کند تا در شدائد و گذرگاه های حساس، ولی فقیه و امام زمان خود را تنها نگذاریم./863/302/ب2

ارسال نظرات